• Kaldorei

Virktråd1

Sökte på virktrådar här på forumet, men hittade ingen rolig tråd där vi kan visa upp våra verk?

Fler än jag som gillar att virka är välkomna att sätta in bilder på era små verk, eller tipsa om gratis mönster på nätet etc...

• Svar på tråden Virktråd1
  • Kaldorei

Själv har jag fastnat för att virka Amigurumisar, små japanska virkade gosedjur =) verkligen superenkla att göra! i princip nästan bara fasta maskor.....

Lägger upp bild på några jag gjort i mitt galleri nu =P

• TereseJörgen

Vad spännande! För mig har det bara blivit mössor och åter mössor.

Hur gör man gossedjuren?

Skulle vilja virka ett par byxor till bebisen i magen. Kanske nån har ett enkel mönster?

• marjas

De var ju ursöta! :) Gillar också att virka, det blir dock inte så ofta, senast gjorde jag ett par tovade tofflor.

• Kaldorei

ja, dem e verkligen grymt söta. jag har hittat mönster på nätet, som jag skrivit ut. mestadels engelska mönster. sök på google efter amigurumi. finns några sidor på svenska också.... =) dem e skitenkla, som sagt i princip bara fasta maskor. Håller just nu på med en elefant också =) får se hur den blir.... =P det bästa e att man kan använda i princip vilket garn som helst, det enda som ändras e ju storleken på figuren. =)

• Kaldorei

köpte garn igår, för 100 spänn :D massa olika färger. :P f¨r se vad man kan åstadkomma med dem=)

• TereseJörgen

Tack Kaldorei för tipset hur man håller reda på varv och fm.
    Hur gör ni andra?
    Själv sätter jag en säkerhetsnål början på varvet men det funkar inte alls.

• Gaja

å vilken kul tråd =) glad jag hittade hit hehe...

på denna sida har jag virkat en del fjärillar håller nu på med en lampskärm =)

hobby.zoomin.se

• mammaknasen

Hurra va glad jag blir att jag hittade denna tråden. Jag som också sökte efter "virktrådar" för ett tag sen utan att hitta nån... 
    Jag har fastnat för sk mormorsrutor, håller på att göra en filt. Sen virkar jag mössor och tossor också.

Jag har handlat garn över nätet för det finns ingen bra garnaffär där jag bor. Mönster har jag hittat i en virkbok som fanns på bibblan. Där står också precis hur man gör stolpar, smygmaskor och allt vad det heter. Bra för mig som är nybörjare. 

Svar på tråden Virktråd1