Inlägg från: Mochride |Visa alla inlägg
  • Mochride

Virktråd1

Det här kan nog vara en tråd för mig. Gjorde nyligen hjärtformade kuddar. Så småningom skulle jag vilja försöka mig på en filt och lite mjukisdjur eller nåt.

• Mochride
    Beatrize74 skrev 2008-04-14 22:32:44 följande:
    Välkommen Laoghaire - har du någon bild på din kudde tro?Jag tycker att hjärtformer är ganska kniviga att få till.
    Det finns bilder i mitt gallerie
  • Mochride

Har drömt två gånger att jag virkat en väska så jag får nog ta och göra det sen när jag är klar med koftan jag stickar på nu :)

• Mochride

Nu har jag börjat virka på en väska. Har fortfarande mycket kvar på koftan jag stickar, men jag kunde inte låta bli att börja ändå.

• Mochride

Jag har inget mönster utan jag har baraaen idé om hur den ska se ut. Har tänkt göra en slags axelremsväska med lock och kanske nån ficka inuti, om det inte blir för svårt.

• Mochride
    Beatrize74 skrev 2008-04-22 23:13:44 följande:
    Tänk på att du nog måste ha ett foder inuti och att du då kan sy fickan istället för att virka den. Virkade väskor har en tendens att "dra ut sig" om man inte stärker upp dem med en foderficka inuti.
    okej, ska göra så. funderar på om jag ska sätta in nån botten också.
  • Mochride

Jag la undan min virknign men har börjat så smått igen. Har ju jättemycket kvar men funderar ändå lite på hur jag ska sätta ihop det. Vad tror ni, blir det snyggast att virka eller sy ihop kanterna. Ska kanterna sitta på utsidan eller insidan?

• Mochride

Lite senare i veckan ska jag nog köpa mer garn och ta tag i min virkning igen. Den glömdes bort lite när agrnet tog slut, men jag har ju haft annat att pyssla med också. Men jag måste ju komma igång med det där så at det börjar synas vad det ska bli.

• Mochride
    Beatrize74 skrev 2008-05-12 19:28:54 följande:
    Pucken - du har alltid så roliga projek på gång. Laoghaire - ja, om du kommer igång igen så kanske jag också gör det. Jag VILL ju virka!(Påminnelse till mig själv - SY IHOP fanskapet till kofta NU)
    Om jag säger åt dig att komma igång igen, gör du det då?
  • Mochride
    Beatrize74 skrev 2008-05-12 23:03:25 följande:
    Hihi...ja-a...jag tror minsann det! Nu har jag sytt ihop koftan och håller på med det roliga igen - själva virkandet. Jag ska virka på själva kragen nu och sedan ska det till några dekorationer på muddarna...och sedan ska blommor sys fast...och knappar. Hmmm...det var visst en del..men det ROLIGA är ju kvar! Tack för peppningen! Det gjorde susen!
    Så bra Jag ska peppa mig till att fortsätta min virkning i helgen, det är ju ganska rogivande att syssla med sånt. Men jag har lite svårt att sluta när jag väl börjat
  • Mochride

Betty Boop skrev 2008-05-14 21:34:14 följande:

Jag virkade dessa matchande ponchos till min svägerska och 1-åriga lilla brorsdotter till svägerskans 40-årsdag.
    Jättefina Vad roligt att de matchar
  • Mochride

Betty Boop: Jag har sparat länken, jag vill också göra en sån där poncho. Skulle vara kul att göra en i mindre storlek också så jag vill också gärna veta hur du gjorde då. Men det får bli senare projekt.

Imorgon ska jag inhandla lite garn och äntligen fortsätta på min väska.

• Mochride
    Beatrize74 skrev 2008-05-17 08:12:59 följande:
    Fasiken vad irriterande! Först nu när jag monterat hela koftan och börjat virka dekorationsavsluten så ser jag att jag sytt ihop en av sidorna på RÄTSIDAN!!!!!!!!!!!Hur klantig får man bli. Jag funderar på att helt enkelt göra en ny söm, men risken är att det blir lite klumpigt med den dubbla garnmängden på den sidan. IRRITERANDE! Och jag som bara har kvar dekorationerna vid ärmarna nu, sedan sy på knappar och de virkade blommorna!!!
    nej, så irriterande!

nu har jag ätnligen köpt mitt garn så ikväll ska det virkas
  • Mochride

Gjorde klart ena långsidan på min väska ikväll och började på den andra. har mycket att göra imorgon, men jag har tänkt försöka virka så mycket som möjligt då.

Lugnistormen: Dockan är riktigt söt, roligt att dottern gillar den.

• Mochride

Nu har jag varit borta länge från min virkning men ska snart inhandla lite garn igen och då blir det virka av

Svar på tråden Virktråd1