Virktråd1
Det här kan nog vara en tråd för mig. Gjorde nyligen hjärtformade kuddar. Så småningom skulle jag vilja försöka mig på en filt och lite mjukisdjur eller nåt.
Det här kan nog vara en tråd för mig. Gjorde nyligen hjärtformade kuddar. Så småningom skulle jag vilja försöka mig på en filt och lite mjukisdjur eller nåt.
Har drömt två gånger att jag virkat en väska så jag får nog ta och göra det sen när jag är klar med koftan jag stickar på nu :)
Nu har jag börjat virka på en väska. Har fortfarande mycket kvar på koftan jag stickar, men jag kunde inte låta bli att börja ändå.
Jag har inget mönster utan jag har baraaen idé om hur den ska se ut. Har tänkt göra en slags axelremsväska med lock och kanske nån ficka inuti, om det inte blir för svårt.
Jag la undan min virknign men har börjat så smått igen. Har ju jättemycket kvar men funderar ändå lite på hur jag ska sätta ihop det. Vad tror ni, blir det snyggast att virka eller sy ihop kanterna. Ska kanterna sitta på utsidan eller insidan?
Jag gör en väska. Kanske skulle ha sagt det
Lite senare i veckan ska jag nog köpa mer garn och ta tag i min virkning igen. Den glömdes bort lite när agrnet tog slut, men jag har ju haft annat att pyssla med också. Men jag måste ju komma igång med det där så at det börjar synas vad det ska bli.
Betty Boop skrev 2008-05-14 21:34:14 följande:
Betty Boop: Jag har sparat länken, jag vill också göra en sån där poncho. Skulle vara kul att göra en i mindre storlek också så jag vill också gärna veta hur du gjorde då. Men det får bli senare projekt.
Imorgon ska jag inhandla lite garn och äntligen fortsätta på min väska.
Gjorde klart ena långsidan på min väska ikväll och började på den andra. har mycket att göra imorgon, men jag har tänkt försöka virka så mycket som möjligt då.
Lugnistormen: Dockan är riktigt söt, roligt att dottern gillar den.
Nu har jag varit borta länge från min virkning men ska snart inhandla lite garn igen och då blir det virka av