• Nhelia

Virktråd1

Vilken rolig tråd! Jag är nybörjare vad gäller virkning, men har virkat mobiler med fotbollskläder till barnvagnen och har faktiskt även sålt en mobil här på FL Bilder finns i mitt galleri så välkomna in och kika.

Pucken: Vilka fina kakor och bakelser du virkat! Det kanske jag ska försöka mig på. Vore roligt att ge till min systerdotter i present

• Nhelia

Jag har varit och köpt garn idag. Blev så otroligt sugen på att virka mer när jag hittade den här tråden igår!

• Nhelia

Pucken: Min systerdotter bor också i skåne! (Malmö). Jag ska dit nästa vecka, men kommer nog inte hinna virka klart så mycket kakor tills dess
    Jag virkade en sådan enkel rund chokladkaka med vaniljfyllning igår, men den blev inte lika fin som dina...Den ser ut som en lite misslyckad hembakt kaka. Men oj vad sugen man blir på sötsaker när man virkar sånt!

• Nhelia

Pucken: Vilka fina mönster! Nu har du att göra ett bra tag framöver. Den bruna klänningen med en vit korg på magen var supersöt

• Nhelia

Jättefin rulltårta Pucken! Åh vad sugen jag blir (både på att virka och äta...)

Idag ska jag försöka mig på att virka chokladbollar med pärlsocker. Det hade varit fint att sy på små vita pärkor, men det vågar jag nog inte för min systerdotter är såpass liten att hon kanske skulle försöka äta dem. Jag får sy med vitt garn istället. Har ni något lätt tips på hur man kan sy/virka vita prickar på chockladbollen?

Lugnistormen: Jag är också 80:a Bor i tygstaden Borås, så här är det inte svårt att hitta garn och tyg billigt vill jag lova!

• Nhelia

Förresten pucken: vore jättekul att se de andra godsakerna du hade virkat, särskilt munken!

• Nhelia

Hittade en väldigt tydlig och bra beskrivning på youtube. Jag uppdaterar senare med hur det gick

• Nhelia