Virktråd1
men hur blir det när du virkar den? för du virkar varje ny shell i mitten av varje shell på föregående varv. och då ska det bli så, om det inte är nåt fel på mönstret.
men hur blir det när du virkar den? för du virkar varje ny shell i mitten av varje shell på föregående varv. och då ska det bli så, om det inte är nåt fel på mönstret.
men du, har du totalt 4 st och 1 lm i varje virkad maska? för dina shells ser mer ut som något som kallas v-stitch. kolla på den här länken
crochet.about.com/b/2005/06/28/v-stitch-how-to-and-beginner-crochet-pattern.htm
där är det en hyfsad bild på v-stitch, och det är helt enkelt *1 st, 1 lm, 1 st* i samma maska.
majbebis
då kan du trösta dig med att du lärt dig v-stitch visa ny bild sen när du testat med 2 st, 1 lm, 2 st!
majbebis
men nu ser det ut att vara för tunt garn. det du skulle kunna göra är att virka fler stolpar, kanske 3 st, 1 lm, 3 st och se om det ser bättre ut. eller så får du köpa ett tjockare garn.
majbebis
jag hittade en tröja jag börjat virka på. har gjort drygt halva, och nu upptäckte jag att den är kort i ärmarna. men men, den får bli klar iaf.
ett litet självporträtt
crochetra.blogspot.com/search/label/PeEmEss%20d%C3%A5lls
om du skulle bo i närheten av farsta centrum så hittade jag massor av fina bruna garner där för inte så länge sen.
och jag har börjat jobba och således tappat virklusten. ja, jobbet i kombination med ett positivt gravidtest