-
Tänk på att du nog måste ha ett foder inuti och att du då kan sy fickan istället för att virka den. Virkade väskor har en tendens att "dra ut sig" om man inte stärker upp dem med en foderficka inuti.Mochride skrev 2008-04-22 22:24:29 följande:Jag har inget mönster utan jag har baraaen idé om hur den ska se ut. Har tänkt göra en slags axelremsväska med lock och kanske nån ficka inuti, om det inte blir för svårt. -
Pucken - jag beklagar...och kanske är det helt rätt att sätta fokus på ett projekt såsom en dopklänning.
-
Jag fattar inte varför jag inte orkar sy ihop dotterns kofta. Det är ju inte så mycket kvar nu, men det går så seeegt!
Kan någon ge mig en motivationsknuff tro?
-
Pucken - du har alltid så roliga projek på gång.
Laoghaire - ja, om du kommer igång igen så kanske jag också gör det. Jag VILL ju virka!
(Påminnelse till mig själv - SY IHOP fanskapet till kofta NU)
-
Hihi...ja-a...jag tror minsann det! Nu har jag sytt ihop koftan och håller på med det roliga igen - själva virkandet. Jag ska virka på själva kragen nu och sedan ska det till några dekorationer på muddarna...och sedan ska blommor sys fast...och knappar. Hmmm...det var visst en del..men det ROLIGA är ju kvar!
Tack för peppningen! Det gjorde susen!
-
Jag förstår hur du menar...jag hade också MÅNGA tuffa år innan våra barn äntligen kom till oss. När allt hopade sig så sjukskrev jag mig faktiskt, men då var det många faktorer som spelade in...vi var mitt inne i barnlöshetssvängen, pappa hade cancer och jag tog hand om honom eftersom han inte har någon annan...byte av jobb...min väninna som körde ihjäl sig..ja-a...det var mycket. Min terapi var då att vara ute i pappas trädgård på vårkanten där och göra i ordning den, plantera...gräva...ja-a...vara kreativ och arbeta med kroppen. Det funkar ju verkligen.pucken skrev 2008-05-13 07:53:23 följande:jag, jag måste hålla tankarna på rätt håll så jag försöker pyssla med nåt hela tiden. allt har varit skit sen förra våren, trodde att lyckan vänt när vi testade positivt och så blir det missfall jag är helt knäckt, mår skitdåligt. fattar inte varför saker och ting inte kan börja gå bra för oss nån gång *suck* jag har blivit rekommenderad att sjukskriva mig från jobbet, men jag skiter i det för när jag är där har jag iaf nåt annat att tänka på. och hemma försöker jag virka och greja, även om jag inte har nån vidare lust.
Jag hoppas verkligen att du snart ska få virka små saker till "liten".
Jag skulle köra på brun, mossgrön och vit faktiskt.
Fast...en ripple med allihop kan ju bli hur fint som helst. Jag har länge velat göra en ripple, men haft så många projekt på gång hela tiden och inte vetat när och var och hur jag skulle kunna få plats för en i mitt liv...men roliga verkar de vara att virka i alla fall.
Lugnistormen - Hihi...gillar ditt kraftuttryck...ungefär så kommer jag att uttrycka mig när jag är klar med dotterns kofta....
Får vi se bild tro?
Laoghaire - Ja-a...fortsätt du. Vi kanske blir klara ungefär samtidigt?
-
Det kan bli hur fint som helst om du använder dig av alla garner maken köpte till dig!!! Man ska göra det man är sugen på.pucken skrev 2008-05-14 12:57:35 följande:okej, nu har jag bestämt vad jag ska göra för filt äntligen. var inte sugen ripple alls, så den har jag rivit upp. istället ska jag göra såna här rutor och sy ihop
-
Men vilka fina....kul när det matchar. Hur stor är den minsta du gjort rakt över?Betty Boop skrev 2008-05-14 21:34:14 följande:Jag virkade dessa matchande ponchos till min svägerska och 1-åriga lilla brorsdotter till svägerskans 40-årsdag. -
Jag blev så otroligt sugen på att virka en liten poncho till dottern 2,5 år. Vet inte om jag är så bra på att virka på "fri hand" däremot.Betty Boop skrev 2008-05-15 22:18:20 följande:Visst, det kan man få! Här kommer mönstret till den stora ponchon! Den lilla gjorde jag på fri hand. Jag ska ta reda på hur många maskor jag tog. Jag ska precis göra en till!Jag använde annat garn: "vinga" från Järbo garn och virknål nr 7.www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php...
-
Sy en huckle och fäst håret i den och sy sedan fast hucklen på huvudet?Kaldorei skrev 2008-05-16 23:19:58 följande:åååh! jag e så frustrerad. vet inte hur i h*****e jag ska fästa håret på dockan jag har gjort....=/ suttit å funderat i typ en vecka nu, å försökte prova mig fram men INGET blir bra!! =( -
Fasiken vad irriterande! Först nu när jag monterat hela koftan och börjat virka dekorationsavsluten så ser jag att jag sytt ihop en av sidorna på RÄTSIDAN!!!!!!!!!!!
Hur klantig får man bli. Jag funderar på att helt enkelt göra en ny söm, men risken är att det blir lite klumpigt med den dubbla garnmängden på den sidan. IRRITERANDE! Och jag som bara har kvar dekorationerna vid ärmarna nu, sedan sy på knappar och de virkade blommorna!!!
-
Har du kikat på www.garnstudio.com?pachi003 skrev 2008-05-27 20:59:18 följande:hej! jag började virka för jag tyckte det var kul när min mamma och mormor gjorde det, men jag är i nybörjarnivå, och vill gärna utveckla det här lite mer, vill virka till lillan i min mage, men har ingen aning om var jag ska börja, försöker kolla på dem här gratis mönster på nätet, men fattar ingenting, är det någon som känner till en bra websida där man kan lära sig att "läsa" de olika mönster och lära sig ännu mer och virkning?
Den här är inte så jättesvår att virka
http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=b13&d_id=34&lang=se
Inte den här heller...supersöta
http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=b13&d_id=32&lang=se
Tänk dig en liknande liten "karamell" i barnvagnen, sött:
http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=b13&d_id=21&lang=se
Sedan är du redo att ge dig på den här sötsaken (jag har virkat den till min dotter)
http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=b14&d_id=8&lang=se
De har en bra "Virkskola" också om du kör fast, fast vem behöver virkskola när du har OSS här!
Fråga på bara, jag VET att vi fixar att svara och förklara så du förstår.
http://www.garnstudio.com/lang/se/skole/hekle_index.php
Och OBS...kika på youtube också, där finns det massor av instruktionsfilmer:
">
-
Hihi...superläcker!pucken skrev 2008-06-01 10:39:56 följande:har påbörjat ett nytt projekt, och kommit rätt långt faktiskt. fattas bara vingar och ben så är den här ruggugglan klar!
-
Pucken...vilken idéspruta du är!
-
Åhhh...tack! Blev helt frälst! Har du fler beskrivningar på vackra bakverk? Inspirerad till max ju!pucken skrev 2008-06-15 18:26:33 följande:måste tipsa om den här beskrivningen, skitsnabba och tjusiga kakor! kan inte bli enklare, så enkelt att jag inte ens tänkte på det själv -
Åhhh...bakverken blev ju helt ljuvliga!!!!!!!!!!!!!!
-
Jag vet vad du menar och jag har köpt sådana på en liten sybehörsaffär här i närheten. Jag vet inte vad de heter och mina var ganska små, jag hade just tänkt att ha dem till väskor jag med, att fästa axelremmarna i.pucken skrev 2008-06-26 12:07:06 följande:kanske är nån som vet hur man kan fästa bandet förresten? jag skulle vilja ha typ halva nyckelringar eller nåt. jag vet att jag haft såna halvringar förut, men de är borta. är det nån som vet vad jag menar och var man kan köpa såna?