• Kantarellen

Eldorado

Vilka affärer säljer eldorados varor, är det bara Willys eller är det någon mer kedja som säljer Eldorado?

• Svar på tråden Eldorado
  • Jen 82

Hemköp men dom ägs väl av samma som Willys, Axefood eller nått har jag för mig...

• phridan

Varför undrar man en sån sak?
    för att kunna bojkotta eller?

Eldorado är verkligen att slänga pengar i sjön.

tex.
    I ketchup, är det mycket mindre tomater och mera vatten och socker, jämtemot felix mfl..

Detta är inget jag själv hittat på, utan det visas gång på gång..

Samma sak med Euroshopper..!

Sorry, men det är sant

• Dimitra
    1982Frida skrev 2008-03-26 21:16:23 följande:
    tex.I ketchup, är det mycket mindre tomater och mera vatten och socker, jämtemot felix mfl..
    Jag har jämfört en gång. 15 % tomatpuré i Eldorado, 80 % i Herbert Felix tomatketchup. Frågan man kan ställa sig då är vilken flaska som egentligen ger mer för pengarna.
    Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel.
  • Kantarellen

I vanliga fall försöker jag undvika lågprismärken, kanske därför jag inte visste. Har fått deras kattsand rekomenderad att blanda med annan sand, tänkte jag kulle pröva det. Därav frågan.

• Rulltrappa

tycker att eldorado ar helt ok nar det kommer till enkla ravaror som frysta gronsaker, alaska pollock och kycklingfilé. och dasspapper och tvattmedel (tvattmedlet fick ju faktiskt toppbetyg i plus!) saklart da.

fast nu nar willys har hojt priserna sa mycket ar det knappt vart att handla dar langre kanns det som.

• ludenben

ush skulle aldrig köpa eldorado... köpte musslor på burk av det märket en gång. I burken låg en krabbklo. Mamma hade köpt makrill i tomatsås och i burken låg en stor ryggrad...nice det.

• Loovi

tänkte precis säga att eldorados kattsand blivit utnämnd som 2a bästa kattsanden och den är verkligen suverän!

men visst aktar man sig för att handla inlagda produkter när de kommer till lågpris varumärken.

• ludenben

vilken är utsedd till den bästa kattsanden då om eldorado vart två??

• Loovi

en som jag inte kommer ihåg vad den heter men den köper man i djuraffärer. Den kostade 150 kr för 5-8 kg.. Provade den först och den var bra men jag har knappt märkt någon skillnad på den och eldorados utan båda är mer eller mindre lika bra!

Den skillnaden som märks är juh klirret i kassan. Och om man handlar sanden när man storhandlar så har man juh råd att bunkra upp så det räcker till nästa storhandling (om man storhandlar sällan) :)

Svar på tråden Eldorado