• Lady Q

Lägenhetsbyte till Göteborg, vilka områden är barnvänliga?

Vi skulle vilja flytta upp till Göteborg.
    Men det är omöjligt att få lägenhet i gbg.

Vi har en lägenhet här i Helsingborg och tänkte nu se om någon vill byta med oss. Men vad finns det för sidor där man hitta bytes lägenheter?

Och vilka områden i Göteborg är barnvänliga?

Tack :)

• Svar på tråden Lägenhetsbyte till Göteborg, vilka områden är barnvänliga?
  • Låtten
    www.boplats.se   tyvärr är det dom lite dyrare områderna som är barnvänliga..enligt mig iaf
  • flinx

Björns bytare kanske?

Att bo i Johanneberg med barn är helt OK.

• Cs mamma

Högsbo är kanon och rätt billigt... Majorna, Sandarna, Johanneberg, Lunden osv är bra men lite dyrare. Skulle undvika Hisingen (finns bra ställen där säkert men jag vet inte vilka) och Angered, Bergsjön.

• ludenben

Rannebergen är jättebarnvänligt. Tyvärr ligger det i Angered och resten av angered är inget fint alls. Men Rannebergen är det stället där som fortfarande är trivsamt att bo på. Men tydligen svårt att få lägenhet här om man kommer utifrån. Annars rekommenderar jag att man i allafall håller sig borta från övriga delar av angered,biskopsgården,bergsjön och Frölunda.

• Lady Q

Ok. Bo plats blev jag medlem på igår, men där finns väl ej byten. Känns som det är alternativet att få en bostad där uppe eller då ett byte.

Kollar inte björns bytare, tack

• ibisen

Du kan även kolla på blocket. Vill själv byta fast till en större lägenhet i GBG.
    Vissa områden i Väster är också bra. OBS! Inte alla!

• Lady Q

Hoppas, men menade att jag kollar IN björns bytare ;)

Svar på tråden Lägenhetsbyte till Göteborg, vilka områden är barnvänliga?