Lady Q skrev 2008-03-27 19:23:24 följande:1) 3:a, 70 kvm, 5318 kr/mån Tuppfjätsgatan, 2:a vån421 Västra FrölundaBalkong/terrass, Badkar, Kabel-TV
2)3:a, 75 kvm, 5324 kr/mån Såggatan, 1:a vån414 Majorna/HögsboBadkar, Kabel-TV
3) Hyresrätt3:a, 83 kvm etagelägenhet, 6124 kr/mån Sörgårdsgatan, 3:e vån431 Mölndal
4)Hyresrätt3:a, 60 kvm, 4700 kr/mån Wallenbergsgatan, 3:e vån412 Gårda/Örgryte/JohannebergKabel-TV
5)Hyresrätt3:a, 76 kvm, 5600 kr/mån Ögonmåttsgatan, 3:e vån421 Västra FrölundaBalkong/terrass, Badkar, Kabel-TV
6)Hyresrätt3:a, 73 kvm, 5489 kr/mån Oxdragargatan, 3:e vån431 MölndalBalkong/terrass, Badkar, Kabel-TV
Här är mina åsikter:
1) Tror det är ett okej område. Nära shopping Frölunda torg. Låter som en rimlig hyra för det området.
2) Mysigt område med gamla hus, men ofta slitna lägenheter. Minus om det inte finns balkong.
3) Lite tråkigt läge med mest bilaffärer o sånt på ena sidan mölndalsvägen/göteborsvägen, men okej promenadvägar åt andra hållet. Nära till både Ica Maxi o Willys. Nära spårvagnen som går med väldigt täta turer till stan. Bra Gång-/Cykelväg till korsvägen, Liseberg m.m. Låter dessutom som en mysig lägenhet. Hur praktiskt det nu är med etage när man har barn..
4) Lite liten lgh kanske men jag skulle uppskatta det centrala läget. Promenad avstånd till avenyn. En mindre Willys hemma butik nära men längre till bättre/större affär. Nära chalmers området, men jag tror bara det är runt valborg man störs av det då cortegen byggs.
5) samma som 1:an, tror det är ett okej område. Nära shopping Frölunda torg. Låter som en rimlig hyra för det området.
6) Trist område (enligt mig!) Uppskattningsvis tar det säkert 20min att gå in till mölndals centrum, o där finns ju ändå inte speciellt mycket. Jag skulle nog ha valt alla andra alt före detta.
Detta är Mina åsikter så ta de med en klackspark o jätte lycka till i letande