• Lady Q

Lägenhetsbyte till Göteborg, vilka områden är barnvänliga?

Vi skulle vilja flytta upp till Göteborg.
    Men det är omöjligt att få lägenhet i gbg.

Vi har en lägenhet här i Helsingborg och tänkte nu se om någon vill byta med oss. Men vad finns det för sidor där man hitta bytes lägenheter?

Och vilka områden i Göteborg är barnvänliga?

Tack :)

• Svar på tråden Lägenhetsbyte till Göteborg, vilka områden är barnvänliga?
  • Tindras äiti

haha jag bor på ögonmåttsgatan9, kom hit vettja så blir vi grannar, tuppfjät e oxå här och båda e toppen d reko jag verkligen

• Lady Q

Tindras äiti:

hahah aa de hade varit något

• Tindras äiti

jag så när flytt lasset gick från ögonmåttsgatan, här e lgh nyrenoverade med allt vitvaror och toa/bad ombyggda så man har tvätt avd i lgh ,nya golv. bra gård och nära till komunikationer och affärer , köpcentrum innom gångavstånd på 15-20 min
    Lady Q skrev 2008-03-27 19:28:08 följande:

Tindras äiti: hahah aa de hade varit något
  • Låtten
    Svar på #20
    nä tynnered vill ja ju inte bo, men jag menade vissa delar av frölunda..Flatås är inte vad det en gång var(uppväxt där), men det är ju fortfarande ok.Jag tänkte mer typ åt pennygången...frölunda torg området..
  • Tindras äiti

nä d e sant d va betydligt mkt bättre när jag va liten (e oxå uppväxt här) men d e fortfarande ett av dom bästa områderna tack vare att d e delat med både hyres och bostadrätter så d tas ändå hand om på ett helt annat sätt. pennygången har dom börjat städa upp men d kommer ta ett tag innan d blir ett ställe jag skulle sätta min fot. och frölunda torg kommer aldrig bli sig likt efter ombygnaden dom nu startat med utbyggnad och nya hus med bostadsrätter, tillomed dom skabbiga gammla soc husen stjärnhusen ska bli bostadsrätter så framtiden ser rätt ljus ut i frölunda.

Låtten skrev 2008-03-28 08:15:07 följande:
    Svar på #20nä tynnered vill ja ju inte bo, men jag menade vissa delar av frölunda..Flatås är inte vad det en gång var(uppväxt där), men det är ju fortfarande ok.Jag tänkte mer typ åt pennygången...frölunda torg området..
  • allakantralla

Hade flyttat till såggatan, bra hyra, nära saltholmen och slottskogen. Bra och barnvänliga gårdar i området.

• annelie i
    Lady Q skrev 2008-03-27 19:23:24 följande:
    1) 3:a, 70 kvm, 5318 kr/mån Tuppfjätsgatan, 2:a vån421 Västra FrölundaBalkong/terrass, Badkar, Kabel-TV

2)3:a, 75 kvm, 5324 kr/mån Såggatan, 1:a vån414 Majorna/HögsboBadkar, Kabel-TV

3) Hyresrätt3:a, 83 kvm etagelägenhet, 6124 kr/mån Sörgårdsgatan, 3:e vån431 Mölndal

4)Hyresrätt3:a, 60 kvm, 4700 kr/mån Wallenbergsgatan, 3:e vån412 Gårda/Örgryte/JohannebergKabel-TV

5)Hyresrätt3:a, 76 kvm, 5600 kr/mån Ögonmåttsgatan, 3:e vån421 Västra FrölundaBalkong/terrass, Badkar, Kabel-TV

6)Hyresrätt3:a, 73 kvm, 5489 kr/mån Oxdragargatan, 3:e vån431 MölndalBalkong/terrass, Badkar, Kabel-TV
    Här är mina åsikter:

1) Tror det är ett okej område. Nära shopping Frölunda torg. Låter som en rimlig hyra för det området.

2) Mysigt område med gamla hus, men ofta slitna lägenheter. Minus om det inte finns balkong.

3) Lite tråkigt läge med mest bilaffärer o sånt på ena sidan mölndalsvägen/göteborsvägen, men okej promenadvägar åt andra hållet. Nära till både Ica Maxi o Willys. Nära spårvagnen som går med väldigt täta turer till stan. Bra Gång-/Cykelväg till korsvägen, Liseberg m.m. Låter dessutom som en mysig lägenhet. Hur praktiskt det nu är med etage när man har barn..

4) Lite liten lgh kanske men jag skulle uppskatta det centrala läget. Promenad avstånd till avenyn. En mindre Willys hemma butik nära men längre till bättre/större affär. Nära chalmers området, men jag tror bara det är runt valborg man störs av det då cortegen byggs.

5) samma som 1:an, tror det är ett okej område. Nära shopping Frölunda torg. Låter som en rimlig hyra för det området.

6) Trist område (enligt mig!) Uppskattningsvis tar det säkert 20min att gå in till mölndals centrum, o där finns ju ändå inte speciellt mycket. Jag skulle nog ha valt alla andra alt före detta.

Detta är Mina åsikter så ta de med en klackspark o jätte lycka till i letande
  • annelie i

ja just det - jag hade nog valt alt 2 eller alt 3

• mammatillvictor

Vi bor i Guldheden nu, PERFEKT! Vi älskar verkligen området, det är också lätt att få dagis här. Om vi haft råd hade vi flyttat till Mölnlycke och köpt hus/radhus där men nu får vi bo i hyresrätt ett tag till. Frölunda hade jag inte velat bo, ej Angered eller Bergsjön heller. Men det är nog bara jag Bodde i Kungälv förut och där trivdes vi toppen, perfekt för barn men det är ju en bit in till Göteborg. För att vara nära i stan så är Guldheden guldläge! Bra luft, ingen trafik som stör, fina gårdar som är barnvänliga och det finns småtorg och annat i närheten, för att inte tala om Slottskogen! Vi försöker hitta en större lägenhet här i Guldheden nu. Svårt, 4:or verkar vara svåra att få tag på

• Mamma till två mirakel

Västra Frölunda har kanon fina områden,nära till allt och framför allt nära till havet på sommaren...
    Visst dyra hyror men det är väldigt fint här,Smyckegatan/Björkhöjdsgatan i V:A tycker jag själv bäst om...om man ska ha hyres lägenhet alltså..

Lyckans fjäril sätter sig på den som har tid att vänta........
Svar på tråden Lägenhetsbyte till Göteborg, vilka områden är barnvänliga?