Inlägg från: mamma till Alexander |Visa alla inlägg
  • mamma till Alexander

Vad hade ni gjort om det plingade på hos er mitt i natten?

Tänk er in i att ni en natt vaknar av att det plingar på dörren och ni är ensamma hemma med barnen. Mannen jobbar eller är bortrest. Vad hade ni gjort då???

• Svar på tråden Vad hade ni gjort om det plingade på hos er mitt i natten?
  • mamma till Alexander

Om ni sover på övervåningen då och trappan slutar precis där ytterdörren är och ni inte har något titthål och det är väldigt svårt att se vem som står utanför om de inte står lite längre ut på trappan...???

• mamma till Alexander

Nej det har aldrig hänt, men jag är lite orolig av mig och de tankarna har dykt upp ibland kan jag säga. Att vad hade man gjort i en sådan situation? Min man jobbar alltid natt nämligen. Usch, fy fan vad läskigt säger jag bara...

• mamma till Alexander

Jag vet själv inte vad jag hade gjort. Jag tror att jag det första jag hade gjort hade varit att ringa min man direkt så att jag kunde ha honom i luren iallafall. Sedan hade han fått hjälpa mig med resten...Han hade säkert sagt att jag skulle hämta yxan eller en kniv eller nåt...

Själv hade jag helst velat ringa polisen direkt, men det kan man väl inte göra. Det kan ju vara en granne som behöver hjälp eller vad som helst egentligen...

• mamma till Alexander
    HeartlyBently skrev 2008-03-28 11:00:47 följande:
    En gång när jag var tonåring fick jag för mej att åka ut till vår stuga själv på vintern. Hade det lugnt o mysigt o satt vid köksbordet då ja ser i ögonvrån att handtaget på dörren sakta dras ner.Som tur vad så hade jag låst dörren! Då började de knacka o en mörk röst ropade. " Öppna dörren! jag är bara en vanlig bonde". Klockan var väl runt 21 o det var mörkt ute. Jag var verkligen SKITRÄDD. Jag ringde hem till mamma som i sin tur ringde polisen. Dom kom snabbt som tusan me hundpatruller o hela baletten medan ja satt under handfatet o darrade!
    Fy fan vad läskigt! Jag får gåshud bara av att läsa det där ju. Jag hade nog svimmat av rädsla tror jag.
  • mamma till Alexander
    deona skrev 2008-03-28 12:02:45 följande:
    Jag skulle börja panikgråta, har redan varit med om det x antal gånger, aldrig har det varit nått bra. Men kolla vad som händer skulle jag väl, kan ju vara en granne som behöver hjälp eller så.
    Vad har det varit de gångerna då?
Svar på tråden Vad hade ni gjort om det plingade på hos er mitt i natten?