Vad hade ni gjort om det plingade på hos er mitt i natten?
Tänk er in i att ni en natt vaknar av att det plingar på dörren och ni är ensamma hemma med barnen. Mannen jobbar eller är bortrest. Vad hade ni gjort då???
Tänk er in i att ni en natt vaknar av att det plingar på dörren och ni är ensamma hemma med barnen. Mannen jobbar eller är bortrest. Vad hade ni gjort då???
Om ni sover på övervåningen då och trappan slutar precis där ytterdörren är och ni inte har något titthål och det är väldigt svårt att se vem som står utanför om de inte står lite längre ut på trappan...???
Nej det har aldrig hänt, men jag är lite orolig av mig och de tankarna har dykt upp ibland kan jag säga. Att vad hade man gjort i en sådan situation? Min man jobbar alltid natt nämligen. Usch, fy fan vad läskigt säger jag bara...
Jag vet själv inte vad jag hade gjort. Jag tror att jag det första jag hade gjort hade varit att ringa min man direkt så att jag kunde ha honom i luren iallafall. Sedan hade han fått hjälpa mig med resten...Han hade säkert sagt att jag skulle hämta yxan eller en kniv eller nåt...
Själv hade jag helst velat ringa polisen direkt, men det kan man väl inte göra. Det kan ju vara en granne som behöver hjälp eller vad som helst egentligen...