Vad hade ni gjort om det plingade på hos er mitt i natten?
Tänk er in i att ni en natt vaknar av att det plingar på dörren och ni är ensamma hemma med barnen. Mannen jobbar eller är bortrest. Vad hade ni gjort då???
Tänk er in i att ni en natt vaknar av att det plingar på dörren och ni är ensamma hemma med barnen. Mannen jobbar eller är bortrest. Vad hade ni gjort då???
huuu, de e läskigt, jag hade nog kikat ut genom mitt sovrumsfönster där jag ser bron å skulle det vara nån jag inte kände som såg läskig ut skulle jag ringa mina svärföräldrar som bor 100 meter bort
smyger mig till dörren och kollar vem det är
öppnar inte om inte det är mina föräldrar.. andra kan plinga hur mycket de vill
först tittar vem det är genom fönster/titthål. fråga genom dörren. öppna om det är nån jag känner
Smugit upp o kikat i kikhålet på dörren. Förmodligen hade jag misstänkt att de va någon vän eller släckting som kanske behövde hjälp! Men rädd hade jag blitt!!
Öppnar bara om det är ngn jag känner väl, annars går det bra att komma tillbaka.
Öppnar men smyger först och kollar i titthålet vem det är, med mobilen i handen, man vet ju aldrig om det är någon farlig, det kan ju också vara någon granne som råkat ut för något och behöver hjälp.
Hur kommer det sig att du ställer frågan TS? har det ringt på någon på natten?
Jag hade ringt min sambo så han finns i luren sen hade jag frågat vem det är svarar inte människan så öppnar jag inte och ringer mina föräldrar som bor 2 mil bort...
Om ni sover på övervåningen då och trappan slutar precis där ytterdörren är och ni inte har något titthål och det är väldigt svårt att se vem som står utanför om de inte står lite längre ut på trappan...???
Grabbar tag i våran Sankt Bernhardshund och öppnar dörren ![]()