• Miss Finland

Ingen som gjort en igångsättning med FÖRSTA barnet pga. av rädsla?

Ingen som gjort en igångsättning med FÖRSTA barnet pga. av rädsla?

• Svar på tråden Ingen som gjort en igångsättning med FÖRSTA barnet pga. av rädsla?
  • Familytime

Man sätts ju inte igång pga rädsla!

• siamusen
    Familytime skrev 2008-03-28 14:08:53 följande:
    Jo, det kan man om man är mycket râdd och de inte vill bevilja snitt tex. Eller om man inte vill ha snitt.
  • siamusen

TS- jag vet att det finns de pa fl som satts igang sa fortsâtt puffa om ingen dyker upp pa en gång

• Athena1979

Jodå! För att minska nitt bland förlossningsrädda kan man få en "planerad förlossning". Där sätts man igång ett visst datum och har all smärtlindring man önskat i närheten. Man vet att man blir omhändertagen av en bra BM eftersom man får ett datum och åker in till fl på morgonen.

Familytime skrev 2008-03-28 14:08:53 följande:
  • Familytime

Va? Det har jag aldrig hört talas om! Vad dumt att riskera förlossningen med en igångssättning! Tur att det inte görs på vårt sjukhus i alla fall!

• Familytime

Va? Det har jag aldrig hört talas om! Vad dumt att riskera förlossningen med en igångssättning! Tur att det inte görs på vårt sjukhus i alla fall!

• siamusen
    Familytime skrev 2008-03-28 20:04:10 följande:
    Inte det minsta dumt om det rör sig om rädsla.
  • Familytime
    siamusen skrev 2008-03-28 20:06:57 följande:
    Inte det minsta dumt om det rör sig om rädsla.
    Så du menar att riskerna för barn och moder är större när en människa är rädd än när man sätter igång en förlossning? Ojojoj...du kanske borde läsa på om igångssättningar?
  • siamusen
    Familytime skrev 2008-03-28 20:08:48 följande:
    Så du menar att riskerna för barn och moder är större när en människa är rädd än när man sätter igång en förlossning? Ojojoj...du kanske borde läsa på om igångssättningar?
    Jag menar att riskerna är större vid en förlossning där mamman är rädd. Statistiken visar detsamma.

Det kan vara en stor trygghet för mamman att veta att hela förlossningen är övervakad fran första stund.

Med tanke pa att de utbildade läkarna som har kännedom om den enskilde patientens fall bedömer det som bättre sa tror jag de lutar at detsamma.

Men du vet väl bättre antar jag.
Svar på tråden Ingen som gjort en igångsättning med FÖRSTA barnet pga. av rädsla?