Ingen som gjort en igångsättning med FÖRSTA barnet pga. av rädsla?
förstår inte riktigt hur igångsättning ska minska rädslan,igångsättning gör allt mer intensivt och kraftigare,och riskerar att barnet blir stressat - borde ju göra dig mer orolig i såfall
jag har fått utskällning av en läkare efter förlossningen för att jag tvingade mig till en igångsättning
man bordeju vara rädd för smärtan eller att barnet inte ska klara förlossningen
Jag måste nog också instämma i detta om att igångsättning inte borde vara det första valet när det gäller någon som är rädd. Det är ju ganska allmänt känt att igångsättningar ofta leder till pinvärkar, sugklockor och akutsnitt så det borde ju snarare vara det sista alternativet.
Här där jag bor är det svårt att få igångsättning pga rädsla, så vitt jag vet i alla fall. Kan du inte prata med din TS?
Personligen har jag förstått det som att en igångsättning relativt ofta betyder längre och mer uttdragna förlossningar. Finns det någon annan väg att gå? Kanske att du får komma in till sjukhuset så fort du börjar få värkar? Kan du ha en doula med dig som stöttar extra?
Inte riktigt svar på din fråga men i alla fall. Att föda barn är underbart, hoppas att du får samma upplevelse!