• Solstrålen nr 1

Hur är det att vara trebarnsmamma?

Ja som rubriken lyder, hur är det att vara trebarnsmamma?

Har nu två barn, en pojke som blir 6 år i höst och en flicka på 3 år. Funderar och längtar mycket på/efter ett tredje barn men vet ej om jag klarar det.

• Svar på tråden Hur är det att vara trebarnsmamma?
  • Familytime

Jag tror inte skillnaden är så stor från två till tre barn, den stora skillnaden ligger nog från ett till två.

• poppcorn e gott

Jag har tre barn tätt och jag ångrar inget men det är intensivt. Men man ska känna att man årkar med för för mig var det en enorm skilnad när vi blev 5 i familjen, intensivt tufft och helt underbart

• Tina och Fredrik

Jag håller med att det inte är lika stor omställning till 3 som det var till 2!
    Jag har en 5 och en 3 åring och en kille på 6 månader och jag tycker att det är värt det. Visst blir det bråk o tjafs men jag känner att nu har jag det gjort, vi ska inte ha några fler barn:)

• Kålrot

Vi har tre barn, som är 9, 5 och snart 2 år.
    Det går bra, är inte så stor skillnad mot när vi hade två barn. Men det är ju också några år emellan dem. Det hade nog varit jobbigare om vi haft tre småbarn.

• lövet2

För min del var det enklare med 3 barn än med 2. När jag ammade babyn hade storasyskonen varandra att leka med, i stället för att ställa till med hyss. Allt gick som på räls och ingenting var nytt eller svårt.

• mammatalman

jag funderar på en tredje jag med så jag undrar oxå. mina kommer isåfall (om jag får bebis nästa sommar) vara 6år 4år och en nyfödd.

• Rmamma

Väntar vårt tredje till sommaren. Då kommer storasyster att vara 5 ½ och börja 0:an, och storebror att vara 3 ½ och antagligen vara hemma. De två leker ganska bra redan nu, lite bråk ibland bara...

• kicki84

jag har en pojk. träffade en kille som hade fyra barn. en riktig omställning och nu ska vi ha en till i september. har inte alla barnen sammtidigt så ofta men när vi väl har det så är det jätte roligt och jätte jobbigt haha =P
    dom är 10, 7, 5, 3, 2, och snart en till då =)

• Miss Lau

Underbart

Mina barn är 7, 6 och 2 år och ärligt talat tycker jag inte att det är speciellt mycket jobbigare med tre än två. Yngsta barnet hänger med på det mesta och han är alltid glad och nöjd.

• Mamma till tre kottar

Det tog ett tag att komma in i det, men sen har det bara rullat på. Och nu är det fyra och det har vi ännu inte landat riktigt i.

• barnens morsa

jätte kul,jobbit,underbart,stressigt,stark vi känsla,ryggknäckande,fantastiskt,ingen egen tid,sängen full me gull,tja i de stora hela aldeles aldeles underbart! go for it girl!

• Tea med tre

Vi har fått tre pojkar på fem år. Äldsta fyller sex snart... Det har varit ett toppenår men vi är helt slut, haha! Det var iof mycket lättare än vad vi trodde innan men jag känner ibland att jag inte räcker till, till alla tre. En gråtande hormonstinn 6-åring, protesterande och skrikande 3 åring och extremt rörlig, klättrande ettåring som gillar att tugga på små legobitar... Och vi har haft svårare att släppa iväg varandra på vuxengrejer den här gången. Men vi jobbar på det, tjejmiddag nästa vecka
    Men det är helt fantastiskt att vara "så många" i familjen. Och vi har kunnat köra på som vanligt med det mesta som middagar med grannfamiljerna, resor mm (senast reste vi runt Goa 1mån). Om ni är sugna på en till båda två så tuta och kör säger jag!

• 4mama

Håller med det som nån innan sa, inte så stor skillnad från 2 till 3. Största skillnaden är från inga barn till 1a barnet och sen mellan 1 och 2. Jag väntar nu 4e barnet och med fler barn är det mer det praktiska, planering ,plats, bil mm som man känner av. Dom har liksom varandra och vi hjälps åt allihop med vissa saker.
    Får många rektioner/kommentarer om hur jag orkar osv. De flesta av dom har 2 barn men det är just det att skillnaden på att orka inte är större med 2 barn än med tex 3 barn. Nu har jag inte fått 4e ännu men jag tror inte att det blir så stor skillnad från 3 till 4 heller.
    Så upplever jag det iallafall...

• trebarnsmamma79

nä skillnaden är inte så stor mellan två och tre när jag skulle ha tredje så sa barnmorskan att största skillnaden mellan att ha 2 och 3 är tvätthögen  

• 3busungar

mina är födda 03 ,05 o så minstingen på 6månader.
    det går jätte bra.den stora omställningen var när man fick 2:an..
    3:an flyter bara med.han är 6månader o blir såå glad när han ser sina syskon.de hämtar leksaker till honom .
    det enda svåra tycker jag är att natta barnen men det ligger inte i antalet barn utan det hade vi innan också.

om jag ska till badhuset en dag o deras pappa inte kan följa med så tar jag en dag då en av de "stora" kan vara hemma ..
    har bara varit o badat en gång som 3barnsmor men ändå..

lycka till,det är härligt med barn

• Röda

Det är vettlöst stressigt och galet kul.

Men dina barn är ju i bra åldrar!
Svar på tråden Hur är det att vara trebarnsmamma?