• calistra

sväljningsröntgen DS-barn

Vi har gjort sväljningsröntgen på lillan.
    Det var när hon kräktes som mest o dom ville röntga o se var vätskan tog vägen.
    Då blanda dom i något i hennes ersättning(hon var mycket yngre) i hennes egen flaska o satt i en liknande bilstol bredvid en stor maskin. Sen på en tv-skärm såg vi hennes hals när hon drack. Hur hon klunkade.
    Allt såg bra ut förutom att det kom lite i luftstrupen så hon hostar av det. Och då kan hon kräka av det tydligen.
    Men som tur är så har dessa kräkningar slutat helt!! För fy vad jobbigt det var. Man våga inte vistas utanför hemmet där ett tag. Det kunde bara spruta ur hennes mun, i en kaskad.
    Kommer ihåg en gång när vi var i köpenhamn med mina färldrar på en lite tur.
    Vi åkte förbi fisketorvet,Mamma ville shoppaCool-för ovanligthetens skull.
    Så hon hade ätit kanske 30 minuter tidigare(då amma jag). Så gick jag med henne i babybjörn, så precis när jag gick förbi i barnklädesaffären, dom finaste&dyraste klänningarna så kom där världens kaskad. vilken tur jag just hade kunnit vända mig. Annars hade  det blivit en dyr tripp..
    Sen gick jag INTE i affärer med lillan på ett bra tag, kan jag säga.

Men om du vill veta mer kan jag berätta för dig sen på msn-Karin Flört

Kram Maria

Hoppas du ahr en trevlig kväll!!!
    PS.hoppas du har en trevlig kväll!!!

Mamma till Emilia
  • calistra
    Trikarn skrev 2008-03-29 23:27:02 följande:
    Ahh det kanske var detta de menade..De trodde att orsaken till Costas alla lunginflammationer var att han svalde fel??
    Ja det sa läkarna att det kan bli en följd sjukdom på att emilia sväljer fel. Men som tur är har det inte blivit så.
    Men har din costas inte gjort någon röntgen?
    //M
    Mamma till Emilia
  • calistra

Ja gör det om ni fortfarande har problem!!
    Lycka till!
    //M

Mamma till Emilia
Svar på tråden sväljningsröntgen DS-barn