Inlägg från: Åsa |Visa alla inlägg
  • Åsa

Jävla helvetes skitgrannar!!

Störa får man egentligen inte göra alls, vare sig tre på eftermiddagen eller tolv på natten. Att hyreskontraktet talar om kl 21, 22 eller 23 på kvällen är bara att se som att värden förtydligar de regler som finns. Att man får acceptera "normala" ljud är en annan femma. Så hög musik att man inte hör de egena TV:n är inte normal någon tid på dygnet. Om TS vill acceptera det är det av generositet, inte för att grannen har "rätt" till det.
    Nu är förhoppningsvis festen slut och TS fått sova, annars hade jag nog bett grannen sänka lite. Att anledningen är att TS är trött efter jobbet spelar liksom mindre roll; dte kunde lika gärna handlat om barn som skulle sova etc.
    Jag är ganska tolerant för ljud men slipper också oftast högljudda festprissar. (just runt vår lägenhet är det vanligare att morgontidiga granntanter med klockradion på högsta nivå eller som gastar i telefon en halvtimma per morgon hörs )

• Åsa

ludenben: Kunde jag inte höra min egen TV skulle jag nog bli irriterad även om det var en engångshändelse. Annars håller jag med om att man kan visa lite tolerans.

Dock tycker jag fler med dig har lite bråttom att tycka att man ska söka sig annan boendeform om man inte "tål ljud". I flerbostadshus får man givetvis acceptera normala ljud men extremt högljudda fester hör knappast dit. Har själv bara "drabbats" av sådant vid enstaka tillfällen, och jag har bott i lägenhet i hela mitt liv. (Visst har jag grannars som hör/t/s ibland men det finns ju gradskillnader.) Skulle nog bli aningen irriterad om någon föreslog att jag skulle flytta ut till bilpendlingskrävande vischa (för ett /rad/hus här i trakten lär man inte få under tre-fyra miljoner) om jag bad grannen skruva ner musiken lite.

Svar på tråden Jävla helvetes skitgrannar!!