Inlägg från: Enira |Visa alla inlägg
  • Enira

Jävla helvetes skitgrannar!!

Är det så att man har satt upp en lapp så kan det vara så att det är en viktig födelsedagsfest eller annat.

Min far fyllde 50 förra sommaren och vi hade fest ute i våran trädgård. Vi bor i ett villaområde. Vi hade tänkt att ha musik på stereon vilket skulle innebära vädigt hög musik. Men av någon anledning hade vi inte det utan tog bara min cd-spelare som jag lyssnar på musik med i köket.

Jag hade pratat med dem närmaste grannarna dagarna innan och sa att min far fyller 50 och vi ska ha en liten fest då även mina släktingar ska komma från utlandet. Alla var supertrevliga och önskade oss en trevlig kväll.

Men under festens gång kom en av mina gäster och sa att det var en irriterad människa som hade ringt på och klagat på musiken och hotat med att ringa polisen om vi inte sänkte.

Jag tror att klockan var runt 12 på natten.

Jag blev skitirriterad och var beredd på värsta grälet , men han hade redan gått.

Till sakenb hör den att musiken inte alls var så hög eftersom vi var ute och alla satt och snackade. Jag sket fullständigt i grannen , vad FAN min far fyller inte 50 varje dag. Utan det är 1 gång han gör det och då ska inte nån tjurig granne försöra kvällen.

Fy vad arg jag var. Men jag fick aldrig reda på vem det var , synd för jag hade gått nästa dag för att snacka med honom.

Människor som endast klagar på andra borde ha lite mer hänsyn.

Folk som ska ha fest måste också ha hänsyn genom att prata med grannarna innan och självklart inte spela alldeles för hög musik.

TS. Jag tycker du ska ta och tagga ner lite, vi har alla ett jobb, jag jobbar själv 8 timmar om dagen 7 dagar i veckan 365 dagar om året. Jag lider av migrän och behöver varva ner när jag kommer hem från jobbet.

Men fixar jag en fest åt min famij så ska det vara godkännt av mina grannar precis lika självklart är det att jag inte klagar på mina grannar om dem har fet eller vad som helst.

• Enira
    dottermorochmormor skrev 2008-03-31 16:01:44 följande:
    Och du "vet" förståss att jag klagar på ALLA fester och precis VAD SOM HELST
    Min kommentar var för ditt inlägg och att du klagade på dina grannar nu , det var det jag kommenterade.
    Jag berättade om min fest för min pappa i sommras som ett exempel. Hade du kommit och klagat då hade jag bett dig fara och flyga.
    OBS för att festen var viktigt för mig , det var min pappas 50-års dag.
    Fattar du påengen med mitt inlägg?
  • Enira

Måste även tillägga att jag itne är den som festar varje helg. Jag tycker inte om hög musik, måste alltid be min man sänka musiken.

Så det inte missuppfattas...jag är en helt vanlig tjej.

• Enira
    dottermorochmormor skrev 2008-03-31 16:08:15 följande:
    Ja, jag fattar påängen i ditt inlägg.Fattar DU påängen med att hyra en lokal om man bor i FLERFAMILJSHUS, dvs lägenhet, när man ska hålla en stor fest?!Är det överhuvudtaget NÅGON som fattar pOängen med att vara smart nog att ta den hänsynen till sina grannar???
    Finns flera anledningar till att man inte hyr lokal.
    Jag skulle aldrig hyra lokal:

Om vi skulle bli färre än 20 pers.
    För att det är opersonligt att festa i en kall tråkig lokal.
    Om jag skulle bjuda på mat, inte fan släpar jag med mig maten till lokalen.
    Om jag/gästerna inte har bil/körkort.
  • Enira
    Im Fabulous skrev 2008-03-31 16:10:40 följande:
    Det finns lagar som säger att man ska visa hänsyn mot sin grannar i ett hyreshus dygnet runt. Det är inte okej att spela hög musik. Aldrig, inte någon gång. Lapp uppsatt eller ej.TS: I fortsättningen, ring störningsjouren direkt. De har inte rätt att störa dig över huvud taget.
    Men hallå....

Om mitt barn fylelr 1 år och jag har kalas och föräldrarfest, klart jag ska ha det i min lägenhet oavsett regler.

Dessutom går man ju och pratar med grannarna och är det så att någon misstycker så får man ju ta itu med det problemet sen.
  • Enira
    Im Fabulous skrev 2008-03-31 16:13:00 följande:
    Du där skrev 2008-03-31 16:10:21 följande: I ett hyreshus BOR MAN. Festa kan man göra på andra ställen. Människor BOR DÄR. Det är deras HEM. Vart ska man fly när man plågas av huvudvärk, sömnbrist eller vad f-n som helst och grannarna envisas med att tycka att de har rätt att "störa ibland"?Ska man gå ut i kylan och gömma sig tills idioterna fått för sig att sluta?Nej, i ett hyreshus BOR man, inget annat. Och man bör visa folk respekt i deras hem.
    I ett hyreshus BOR man ja jag håller med till 100%

Och fest ska man ha i sitt hem där man BOR!!!!
  • Enira
    Litetdahl skrev 2008-03-31 16:21:13 följande:
    Hmm... Väljer man att bo i lägenhet är ju grannars eventuella festante något man får leva med. Tycker att det var schysst att de satte upp en sådan lapp. Jag läser iallafall mellan raderna på lappen att det är ok att gå och säga till om det blir förmycket liv, annars struntar man väl i att meddela via lapp över huvud taget. Tycker också att det är ganska typiskt svenskt att föreslå att ringa en störningsjuor istället för att gå och knacka på, be i en trevlig ton att de ska sänka volymen. De flesta lyssnar ju faktiskt på ett sådant önskemål.Således, förstår att du kände dig slut och trött TS, men detta lät lite väl gnälligt.
    Håller med
  • Enira
    Im Fabulous skrev 2008-03-31 16:53:39 följande:
    Ja! Ha fest! Men du måste fortfarande visa dina grannar hänsyn!
    Jag kan både ha fest och visa grannarna hänsyn.

Men du ingen DÖR väl av lite för hög musik .

Herregud
  • Enira
    dottermorochmormor skrev 2008-03-31 16:38:44 följande:
    Helt ärligt; Om du hade oturen att bo i det hus och område jag bor i, kan jag lova dig att du inte skulle gå och ringa på hos grannarna och be dom sänka volymen när dom har fest.Jag ringde aldrig störningsjouren, utan jag betedde mig riktigt svenskt och gillade istället läget, medan jag tröstade min 3-åring som tyckte det var jätteotäckt. Tyvärr hade jag inga öronproppar hemma att med våld tvinga in i öronen på min son. Hade jag haft det hade jag ändå inte gjort det eftersom det vore ett övergrepp på en liten person som aldrig i livet skulle vilja ha ett par öronproppar i öronen.Skulle DU/NI/Den som kom med förslaget från början, utsätta eventuella barn för detta?!?! Jag tvivlar starkt.Slutligen har jag otroligt svårt att förstå varför det här med "svennebeteende" tas upp. Mina grannar, dom som hade festen, är invandrare. Deras vanor och ovanor har jag aldrig ens haft tanken på att benämna som något specifikt invandrar eller ännuvärre svartingbeteende.Eventuell härkomst på mina grannar eller mig har inget med sakfrågan att göra.Jag undarar fortfarande varför det ska vara så fruktansvärt svårt att ta den hänsynen man kan, och hyra en lämplig lokal när man ska ha fest? Är det snålhet det handlar om??!?!Och för att vara riktigt tydlig nu; I det här inlägget svarar jag på mer än det jag har citerat.
    Det kan just vara snålhet eller att man helt enkelt är fattig !!!
  • Enira
    Im Fabulous skrev 2008-03-31 16:54:42 följande:
    Inte om det stör, nej. Varför är det så svårt att respektera sina grannar?
    Inte alls svårt att respektera sina grannar. Jag respekterar mina grannar och det dem gör , då ska dem också respektera om jag har fest.

Punkt Slut
Svar på tråden Jävla helvetes skitgrannar!!