Inlägg från: Enira |Visa alla inlägg
  • Enira

Jävla helvetes skitgrannar!!

Im Fabulous skrev 2008-03-31 16:56:29 följande:
    Så vilket är viktigast? Att person 1 får ha lugn och ro i sitt hem (det lider ingen av) eller att person 2 har överdrivet hög musik (vilket stör trötta grannar)?
    Person 1 kan klara ett par timmar med hög musik och behöver inte vara så jävla egositisk och förstöra för personerna som roar sig på festen.
  • Enira
    dottermorochmormor skrev 2008-03-31 16:58:08 följande:
    Det är inte så att det är liiiiiiiiiite skillnad mellan ett 1-årskalas med föräldrar och en fest med partyglada, mer eller mindre nyktra 25-åringar som äger en sjysst stereoanläggning???
    Nope inte dem kalasen jag syftade på.

DUnkande musik, alla onyktra...ingen skillnad alls, exakt likadant.
  • Enira
    Im Fabulous skrev 2008-03-31 17:02:21 följande:
    Har man migrän, feber, influensa eller är astrött efter en lång arbetsvecka så gör man det.Eller om grannarnas musik väcker mitt barn som inte kan somna pga oljudet, eller ännu värre: Om grannarna väcker mitt sjuka barn.
    Nej man dör fortfarande inte av det.

Hade dem väckt mitt barn, mitt sjuka banr hade jag gått och knackat på.

Hade dem stört mig hade jag knackat på och bett dem sänka.
  • Enira
    babydolls skrev 2008-03-31 17:02:55 följande:
    Beror väl på hur hög musiken är. Är man väldigt ljudkänslig så är det riktigt otäckt.
    Otäckt ja men man DÖR inte
  • Enira
    Im Fabulous skrev 2008-03-31 17:03:38 följande:
    Ja! Man kan vara fattig! Har man inte rätt till lugn och ro då? Får man skylla sig själv då?Nej, svinigt resonemang.
    Andra har rätt att feta om dem vill.
    Du får lugn o ro nästa dag.
  • Enira
    Im Fabulous skrev 2008-03-31 17:04:23 följande:
    Men det är ingen som lider av att granne 1 är lugn och tyst, medan andra grannar lider när granne 2 för oväsen!
    Nej jag vet , men då är granne ett egositistk och endast tänker på sig själv. Man måste tänka på sina medmänniskor lite.
  • Enira
    babydolls skrev 2008-03-31 17:05:07 följande:
    Du har inga barn?! Alla barn somnar inte till hög musik.
    Det är annorlunda om man har barn. Nej det är itne alla barn som somnar till musik. En del gör det, andra inte.
  • Enira
    Im Fabulous skrev 2008-03-31 17:06:26 följande:
    Vad är det för riskpuckon som dricker sprit på ett barns födelsedag???

EEEhhh

Många gör det.

Vaddå riskpuskon?????

• Enira
    dottermorochmormor skrev 2008-03-31 17:06:28 följande:
    Okej. Men det finns otroligt många fattiga och snåla som hyr sin bostad i flerfamiljshus som förtjänar samma lugn och ro som den som har råd att köpa sig ett hus....
    Sant
  • Enira
    dottermorochmormor skrev 2008-03-31 17:20:21 följande:
    Nu är det så här att i mitt hus finns 28 lägenheter på sammanlagt 11 våningar. Dom som har fest har det kanske inte samma dag, det finns dom som festar mitt i veckorna, dom som festar en fredag och dom som festar en lördag. Faktiskt till och med en söndag då och då.....Finns det någon möjlighet att du kan tänka dig att jag faktiskt inte alls får lugn och ro nästa dag?! Att nästa granne sätter igång med sin stereo, stökiga kompisar och cigarettrök i trapphuset för att inte tala om den soptipp man möts av i hissen på mornarna.....Jag har aldrig önskat total tystnad och grannar som tassar på sina tår. Jag står ut med mycket ljud, nej förresten, jag står inte ut, jag trivs med mycket ljud. Men jag accepterar INTE att sitta i min egen soffa, i mitt eget vardagsrum, med en ängslig treåring, i ett hem där jag betalar över 8000 kr/månad för att bo - och uppleva att jag sitter i grannen ovanförs högtalare och vibrerar. Där har vi passerat en gräns för länge sedan!
    Jag uppfattade inte att du hade barn, då förändras ju allting.
    Om man har barn så är det inte alls godkännt.
    Glöm allt jag sa , barnet kommer i första hand.
Svar på tråden Jävla helvetes skitgrannar!!