Inlägg från: HannaHYLK |Visa alla inlägg
  • HannaHYLK

Vecka 25, Hur mår ni? =)

Mycket kan man ju inte påstå att min mage syns, men den börjar bli svårare att dölja nu och på jobbet kunde jag inte knäppa termobyxorna längre idag.

Jag mår också bra. Tycker det är skönt att vara av med illamående och trötthet och i påskhelgen vaknade jag två dagar irad och tänkte "va roligt det är att vara gravid".

Det enda negativa här är att vara hungrig varje timme från frukost till lunch, den konstanta halsbrännan och att vara kissnödig så ofta.

Tänka på BB-väskan redan? Hjälp, jag har inte skaffat en enda grej till ungen än...

BM började mäta sf-mått när jag var där i tisdags, på första besöket sen inskrivningen, bortsett UL...

• HannaHYLK

Jag tycker också om att vara förberedd egentligen, men jag inbillar mig att nåt kommer gå åt skogen om jag handlar saker nu. Dessutom tror jag längtan kommer kännas mycket värre om man ser alla saker.

Sen ska jag få alla bebiskläder begagnade, liksom säng åt barnet, så det enda som verkligen "ska" inhandlas är barnvagn och det kan jag ändå inte göra förrän jag ställt på min bil... Och så massa småsaker förståss, men det kan jag roa mig med när jag börjar bli otålig framåt sommaren...

Jag tror att bebisen, liksom jag själv, kommer komma ut först en vecka efter BF och skulle den komma riktigt tidigt vet jag precis vart jag ska vända mig för att låna kläder till den, så jag tror inte att det gör något att jag inte har förberett mig än.

Jag önskar också att jag visste kön. Vi frågade på UL och två BM gjorde sitt bästa för att ta reda på det, men navelsträngen låg i vägen så att det var omöjligt att se, så det var inte meningen att vi skulle få veta. Både jag och sambon vill att första barnet ska vara en tjej, och svärmor gör mig tokig genom att hela tiden kalla bebisen för "han". Hoppas verkligen hon har fel, bara därför. Själv växlar jag mellan att säga han och det tjejnamn vi har bestämt sen många år tillbaka...

• HannaHYLK

little squirrel - Jag vet inte heller om det är ärftligt, men det känns bättre att tro att jag kommer gå över tiden. =)

Nää, skötbord har vi inte bestämt än. Vi funderar på att bara ha nån skötbädd som man lägger ut på tvättmaskinen... Men tvättmaskinen har vi inte köpt än... Eftersom den ska stå i vårt fuktskadade badrum... Och hur vi ska göra med vårt fuktskadade badrum vet vi inte förrän bostadsrättsföreningens styrelse (som jag är med i) har tagit ett allmänt beslut om vad som ska gälla för alla badrum i samma dåliga skick och när fuktmätarkillen (som inte svarar i telefon) har varit här.

Så det finns en hel del större problem som ska lösas först. ;) Vi hade tänkt vara igång med badrumsrenoveringen nu, men väntar vi inte på styrelsens beslut finns risken att vi måste riva upp det igen. Så hinner vi inte fixa badrummet nu får vi köpa tvättmaskin ändå och sen renovera i höst - får väl flytta iväg nån annanstans med katterna och bebisen medan jag ändå är föräldraledig.

Ingår det automatiskt flera UL för er?

• HannaHYLK

luckysun -> Jag har BF den 8 juli och min föräldrautbildning börjar 11 april och slutar 20 maj, men då ska jag gå med de som ska föda i juni, eftersom datumen för juli-gruppen passade så hemskt illa. Juligruppens träffar låg dock bara en vecka senare.

• HannaHYLK
    luckysun skrev 2008-03-29 18:32:50 följande:
    På vilket sätt kan jag säga att datumen inte passar?Kanske säger jag att datumen inte passar och blir då inbokad en månad tidigare...
    Du får väl hitta på att du ska göra något. I mitt fall hade jag tenta förmiddagen då första juli-gruppen har sin träff och sen åker jag till min syster 30 mil bort på eftermiddagen när andra juli-gruppen skulle träffas... Men då fick jag inte heller veta när föräldrautbildningen skulle vara förrän nu i veckan och 18 april är rätt snart... Det är ju svårare att säga att man inte kan till något som ligger riktigt långt fram i tiden.
  • HannaHYLK

Jela79 - Jag har inte kollat på vagn fysiskt än, men letat lite på nätet och tills vidare känns det som att det får bli en Emmaljunga city cross, men det kan ju ändra sig...

• HannaHYLK
    Unna skrev 2008-03-30 16:20:58 följande:
    Föräldrautbildningen är vid fyra tillfällen, 8-29 maj. Det stora problemet är tiden, att det är mellan 13-15. Hur tänker man då?!
    Jadu, det undrar jag också. Vi kunde välja tid, antingen 8.30-11 eller 14-16.30. Alla andra informationssaker har varit 15-16.50. Inte roligt det heller. Hade jag fått hoppa hur jag ville mellan olika grupper så hade det gått bra, men BM ville att man skulle följa samma grupp hela tiden, så nu såg jag till att jag kan gå på första om förlossningen (med bara lite skolk från skolan). Sen får jag se hur jag gör med övriga tillfällen... De träffar jag varit på tidigare på MVC har inte varit särskilt givande.

Innan jag blev gravid trodde jag alltid att föräldrautbildningen var något som låg på kvällstid, vid 19 eller så...
  • HannaHYLK

Mme K -->
    Va skönt med nån som har samma inställning till att köpa saker som jag. =) Kläder och säng får vi... Babyskydd till bilen får vi låna. Så då är det väl i princip barnvagn och skötbädd som ska införskaffas och barnvagnen ska köpas begagnad.

Svar på tråden Vecka 25, Hur mår ni? =)