• Wictooria

Vecka 25, Hur mår ni? =)

Hej hej!
    Nu är det äntligen bara 15 veckor kvar.
    Jag har aldrig mått såhär bra under hela graviditeten, magen syns äntligen mycket, man känner bebisen varje dag och allt illamående är borta!

Det enda negativa som jag känner är att det kan vara lite svårt att sova. =(

Men nu förbereder jag mig psykiskt inför förlossningen och försöker förbereda allt man måste köpa. Tänka lite på bb väskan och allt annat trevligt. Snart börjar min föräldragrupp också, det längtar jag väldigt mycke efter!

Hur mår ni andra i vecka 24-26?
    Har ni börjat mäta sf mått??

• Svar på tråden Vecka 25, Hur mår ni? =)
  • Malabo

Hej, ja visst är det skönt att det börjar närma sig, jag tycker inte det känns så länge sedan vi var i v 15 och nu är det bara 15 veckor kvar.
    Jag mår riktigt bra om man bortser från att jag har otroligt mycket sammandragningar men jag var till doktorn i dag och allt var bra så det är bara att leva vidare, lovade dock att jag ska jobba mindre, det är inte så lätt när man har eget företag men jag ska försöka.Skrattande

• HannaHYLK

Mycket kan man ju inte påstå att min mage syns, men den börjar bli svårare att dölja nu och på jobbet kunde jag inte knäppa termobyxorna längre idag.

Jag mår också bra. Tycker det är skönt att vara av med illamående och trötthet och i påskhelgen vaknade jag två dagar irad och tänkte "va roligt det är att vara gravid".

Det enda negativa här är att vara hungrig varje timme från frukost till lunch, den konstanta halsbrännan och att vara kissnödig så ofta.

Tänka på BB-väskan redan? Hjälp, jag har inte skaffat en enda grej till ungen än...

BM började mäta sf-mått när jag var där i tisdags, på första besöket sen inskrivningen, bortsett UL...

• Wictooria

Haha , jaa min kompis födde igår, hon var i vecka 31! jag satt o höll hennes hand under hela tiden. Han kom ut på 5 minuter.

Och efter detta så har jag verkligen förstått att ALLTING kan hända och det gäller att vara förberedd! Haha, man ska inte ta något för givet. Så jag har fått en viktig milstolpe, vecka 31 ska allt vara förberett. Ska ha min lilla lista på det som jag vill ha med till förlossningen. Favvis morronrocken tvättad och väskan framme, inte allt packat, packar nog inte allt förren runt vecka 35. Men allt ska vara förberett iallfall. haha!

• Joje

Hej!!

TS, såg att vi har BF samma dag! Grattis till pojken i magen!! Vi väntar en liten tjej

Jag mår riktigt bra, förutom foglossning. Jag är väldigt trött emellanåt, men jag har ju en liten kille på 11 månader som håller mig sysselsatt hela dagarna
    Magen växer och det är full fart därinne!!

Har inte tänkt på så mycket praktiskt än, förutom vagn, som redan är införskaffad!! BB-väskan packas nog inte förrän någon dag innan BF skulle jag tro!

Den 2 april ska jag till BM och då börjar vi mäta SF-måttet!

Ha det gott!

• Wictooria

Hej hej! Oh va trevligt, bf på samma dag! =) Spännande.

Jag ska börja mäta mitt SF mått 15/4. Längtar efter det, se om man följer normalkurvan. =)

• Malabo
    Wictooria-Jag tycker det är så härligt med dig för du är så väl förberedd, själv lever jag efter mottot "det ordnar sig alltid" vilket inte alltid är så jätte lyckat.
  • Joje

Wiktooria - Då förstår jag att du vill vara väl förberedd. Och du har ju helt rätt, man vet aldrig när det sätter igång!

• Wictooria
    Malabo skrev 2008-03-28 22:52:35 följande:
    Wictooria-Jag tycker det är så härligt med dig för du är så väl förberedd, själv lever jag efter mottot "det ordnar sig alltid" vilket inte alltid är så jätte lyckat.
    Haha, jaa jag är väldigt mycke sån av mig. Gillar att vara i god tid. Men samtidgt är jag också sån att jag tänker ''allt ordnar sig'', stirrar inte upp mig över små saker. haha =D Men kan man vara förberedd, så varför inte? haha :D Ha det så bra!
  • Wictooria
    Puff skrev 2008-03-28 22:57:22 följande:
    Wiktooria - Då förstår jag att du vill vara väl förberedd. Och du har ju helt rätt, man vet aldrig när det sätter igång!
    Ja verkligen, tror inte att chocken redigt har lagt sig än. =)
Svar på tråden Vecka 25, Hur mår ni? =)