• Joje

Vecka 25, Hur mår ni? =)

Hej!!

TS, såg att vi har BF samma dag! Grattis till pojken i magen!! Vi väntar en liten tjej

Jag mår riktigt bra, förutom foglossning. Jag är väldigt trött emellanåt, men jag har ju en liten kille på 11 månader som håller mig sysselsatt hela dagarna
    Magen växer och det är full fart därinne!!

Har inte tänkt på så mycket praktiskt än, förutom vagn, som redan är införskaffad!! BB-väskan packas nog inte förrän någon dag innan BF skulle jag tro!

Den 2 april ska jag till BM och då börjar vi mäta SF-måttet!

Ha det gott!

• Joje

Wiktooria - Då förstår jag att du vill vara väl förberedd. Och du har ju helt rätt, man vet aldrig när det sätter igång!

• Joje

Vi tog inte reda på könet med sonen, det är ju lite tjusning i att vänta till förlossningen också, men nu var vi så himla nyfikna

• Joje

Jo, lilltjejen bökar runt mest hela tiden. Särskilt när sonen sitter i knät, varmt och mysigt!

• Joje
    hjärta skrev 2008-03-28 23:46:27 följande:
    Är v 25 idag, och jag mår super! Har hört att det kring v 26 blir lite lugnare i magen pga ökad fostervattensmängd, kan vara lite skönt ;) Fast jag är överlycklig att den rör sig och verkar må bra :)
    Lita inte på att det blir lugnare Sonen var som en vilde i magen från första sparken tills han var ute! Ibland kändes det som att han skulle kom ut ur magen! Lilltjejen rör sig lite annorlunda, hon ligger tvärs över och tar spjärn mot varje sida (om i förstår) det känns lite märkligt
  • Joje

Mitt järnvärde låg på 143 på inskrivningen så Bm tyckte inte att ett nytt prov var nödvändigt sist. Men på onsdag är det provtagning också, får se hur allt ser ut då!

Förra gången började jag äta järntabletter i mitten av graviditeten, Hemofer hette dem har jag för mig, skonsamt med få biverkningar (jag brukar nämligen må piss av tabletter).

Kramper i vaderna har jag inte haft några den här gången, däremot hade jag det ofta med sonen. Inte kul.

Foglossningen känns ganska OK nu, försöker tänka på vad jag gör och använder stödbältet. Skönt!

Maken har provat lyssna genom att lägga örat mot magen, men han hörde bara ett "plaskande" ljud och sedan fick han en spark i huvudet

• Joje

Vilken mage skrållan!!! Jättefin

Min mage är riktigt stor, känns som den är större än med sonen i samma vecka och enligt mamma så bär jag på ett annat sätt den här gången. Hade 25 cm i SF-mått i v 25 med sonen. Får se på onsdag om det blir samma!

Jag brukar buffa på magen ganska mycket (sparkar hon mig så får jag buffa på henne ) och får ofta en spark tillbaka. När jag väntade sonen kunde vi ha långa "samtal" när jag satt och jobbade (läkarsekreterare), så himla mysigt när man får respons!!

Skulle aldrig sagt att foglossning var OK... idag har jag SKITONT Men jag fick lov och gå ut på en promenad ändå, det är ju nästan vår ute

• Joje

Gummis - Jag trodde att jag hade ischias eftersom jag hade fick ont i höger skinka och det strålade ner i benet. Men när jag var hos sjukgymnasten så var ischiasnerven inte alls påverkad. Det var foglossning och enligt henne kunde det stråla ner i benet, precis som vid ischias. Tycker att du ska be BM om en remiss till sjukgymnast, och få en ordentlig undersökning. Jag fick massa tips om vad man ska tänka på och lite övningar för att stärka musklerna runt bäckenet, är inte så duktig på att göra dem, men försöker i alla fall.

• Joje

Jag var hos BM i onsdags och mitt SF-mått låg på 26 cm, 1 cm mer än med Liam samma vecka. Jag hoppas att hon inte blir alltför stor, lilltjejen Men det kan ju också vara så att jag växer fort i början och sedan planar det ut på slutet, så jag tror inte att man ska stirra sig blind på sina mått i början.

Mitt SF-mått stannade ju av i slutet med Liam, så det blev nästan ett tillväxtultraljud, men veckan efter hade SF ökat med 2 cm!!

Jag känner mig också som en elefant just nu... rikigt stor mage har jag... känns som att jag bär högre den här gången också. Blir lätt andfådd. Bävar för vägningen hos BM nästa gång (24 april)! Får verkligen ta itu med vikten när den här lilla bebisen kommit ut!!

Hoppas ni mår bra!!

Svar på tråden Vecka 25, Hur mår ni? =)