Inlägg från: pyretochbönan0809 |Visa alla inlägg
  • pyretochbönan0809

Vecka 25, Hur mår ni? =)

Hej!
    Puff, vi ska till bm på samma dag =) Kul!

Jag mår jättebra nu =) Känsligare än vanligt fortf visserligen m det kommer nog inte ge med sig på ett BRA tag med tanke på hur jag är i vanliga fall =P Sf-måttet mäts nog på tisdag ! Ska bli lite spännande att se hur jag ligger....Åhhh, hoppas vi får lyssna på hjärtljud! Har inte gjort det än...
    Det buffar och har sig jättemkt nu och igår SÅG jag första sparkarna från utsidan. Mycket möjligt att jag hade kunnat se det tidigare m man tittar ju inte konstant =P Helst av allt skulle jag bara vilka ligga och ta det lugnt och känna bebis därinne...men det går ju inte hela tiden =)

Skötväskan kom igår och bebisrummet är ommålat =) Skötbordet köper vi efter andra ul v 32 så nu fyller jag på med lite kläder efter hand =) Älskar också att va förberedd precis som Wiktoria!

Nästan lite skrämmande att bebis kan överleva OM den skulle behöva komma snart....

* ~ * v.25 - bf 16/7 * ~ *
  • pyretochbönan0809

Hanna - jag inbillar mig att bebis kommer att komma för tidigt eftersom jag gjorde det =)
    Vet inte alls om det kan va ärftligt.....
    Har ni skötbord, eller bestämt vilket ni ska ha?
    Vi ska fråga om könet och hoppas på ett mera säkert svar under nästa ul!

Vet ngn hur det är med storlek på bebisen? Påverkas det mkt av hur stora mamma och pappa var när dom föddes?

• pyretochbönan0809

HannaH - Vilken MASSIV otur.......Förstår att skötbädd/bord är ett sekundärt problem=/ H

Här är det tydligen så (i Lund - området) att det är rutin. Vi hade fått det iallafall för vi skulle kolla lite specifika saker mer säkert.

• pyretochbönan0809
    Wictooria skrev 2008-03-29 17:09:35 följande:
    Jaa, jag äter 1 niferex varannan dag.Men jag ska ta upp detta med krampen då, kanske behöver lite mer kalcium då. Men jag som dricker flera liter mjök varje dag, haha. Men så länge det inte är farligt för lillen så ska man ju inte ora sig.

hm....med det järnvärdet borde du nog ta 1 Niferex varje dag...Jag hade 118 i hb på inskrivningen och skulle börja med 1/dag då....

Kalciumet borde det ju inte va brist på om du dricker så mkt mjölk...men ta upp det m bm!

• pyretochbönan0809

Sambon har testat men det var nog bara min puls han hörde =) Kanske går senare?

• pyretochbönan0809

Puff - *skrattar* mm sambon fick också en spark i huvudet för ett tag sen =P men det var innan jag började känna så ofta som jag gör nu!
    Skönt att foglossningen känns under kontroll nu....Jag får jätteont i omgångar, det hugger till ordentligt ibland när jag är ute och går men det är absolut inget konstant så jag anser mig rätt lyckligt lottad än så länge...

Har inte fått kramper alls...skönt nog....har bara jätteont i sidan av magen när jag är uppe och går m tycker nog att det gör liiiite mindre ont nu än igår och i förrgår...Tror den är inne i nån massiv växtperiod eller nåt....

Har inte fått några biverkningar av mina Niferex alls! Har hört om dom som fått förstoppning av järnmedicin men min har däremot tagit fart ordentligt....på ett bra sätt =)

• pyretochbönan0809
    Cynric skrev 2008-03-29 18:29:36 följande:
    Hej.Jag är också i v 25. Jag mår rätt bra nu förutom den sabla halsbrännan:-/ driver mig till vansinne
    Halsbränna är inge kul.....som tur är har min blivit bättre pga den simpla anledningen att jag inte ligger på rygg längre....:S men den finns ju där....
  • pyretochbönan0809

hm.....jag vet inte ens när föräldrautbildningen är.....ska kolla när jag går till bm i veckan...

• pyretochbönan0809
    Cynric skrev 2008-03-29 18:47:11 följande:
    little: jag har halsbränna heler e-m och kvälle samt när jag ska sova. så det hjälper inte hur jag ligger. men ska köpa losec imorgon tänkte jag,
    Det gör du rätt i! Tänk bara på en sak som jag inte kollade upp först....ta inte den tillsammans med järnmedicinen om du äter nån. Den kan tydligen dra ner järnmedicinens verkan.
  • pyretochbönan0809
    skrållan1978 skrev 2008-03-30 17:53:54 följande:
    hejsan!Jag är i v 26+0 idag, bf 4 juli enligt UL.Är det fler än jag som känner sig vääldigt stora redan om magen??? min mage är gigantisk redan och sf måttet v 24+2 låg på 28,5 cm!Hade vart skoj o se era magar, lägger in en bild tagen idag på min=)
    Oj! Jösses vilken mage :D 28,5 i v 25 är rätt stort va...? Ska mäta första gången på onsdag...ska bli intressant att veta var jag ligger nånstans...lite nervös också...men det är väl ett rätt stort spann som är normalt va?
  • pyretochbönan0809
    Wictooria skrev 2008-03-30 19:25:18 följande:
    Oj oj oj vilken mage!jag som tyckte att jag hade stor mage, men inte alls sådär stor!Jag har lite bilder på min blogg.wictooria.blogg.se
    du är som jag ungefär =)
  • pyretochbönan0809
    Gummis skrev 2008-03-30 20:43:20 följande:
    Jag har fått kommentaren att jag är välsignad med en liten mage... får väl se vad bm säger på tisdag då jag ska mäta sf mått. Däremot skulle jag kunna klara mig utan ischasnerven som bråkar med mig. är det någon som vet om det hänger i hop med foglossning?
    Den borde ju kunna komma i kläm när fogarna luckras upp och bäckenet vidgas och det gör det på alla oavsett om man har problem av det eller inte såvitt jag förstått....Den har en tendens att bråka med mig med om jag nu skulle råka ta för långa steg m det är ingen överhängande risk för det för tillfället....
  • pyretochbönan0809

Vart mäter man ifrån egentligen? Precis där livmodern går upp över blygdbenet och sen till toppen? Ska göra min första mätning imorgon =) Lite nervöst....Hoppas det ligger bra till!

• pyretochbönan0809
    Wictooria skrev 2008-04-01 18:00:57 följande:
    Jaa, från blygdbenets slut till livmoderns slut =D
    Tackar =) JAG tycker inte jag har så mkt mage när jag ligger ner.....men enligt sambon så är den bra mkt större nu än förut iallafall och när jag var på sjukhuset (för en annan sak) så kände läkarn och konstaterade att livmodern var lite ovanför naveln...Det var för ett par veckor sen....
  • pyretochbönan0809
    Wictooria skrev 2008-04-01 18:09:13 följande:
    little squirrel skrev 2008-04-01 18:03:26 följande: Jaa, jag kollade lite på min journal, där har man ju en sån SF mätar grejj, i vecka 25 ligger normal(mellersta)linjen/kurvan på 24 i sf mått.men jag tror iallfall att jag har 26-27. 27 ligger på den tredje(översta) linjen/kurvan. Är man för stor då? eller är det om man går över den översta kurvan?
    tror det är när man går över översta kurvan.....men såvitt jag förstått när jag läst runt så ska man inte oroa sig förrän bm säger nåt. Tror det finns ett rätt stort spann som man kan ligga inom, va?
  • pyretochbönan0809

Vet inte alls faktiskt....men kan fråga imorgon när jag ska dit och rapportera vad jag luskat ut =)

• pyretochbönan0809

Hej allihop! Var och mätte magen idag =) Låg på 24 och det var precis på mittenkurvan så jag tror att 21 och 27 är under och överkurvorna....

• pyretochbönan0809

Tänk att jag var så nervös =) Var HELT säker på att det inte under några omständigheter kunde stämma m måttet, m åhhhh va skönt att jag hade fel!!! *överlycklig* Måtte det hålla i sig nu =)

• pyretochbönan0809
    Malabo skrev 2008-04-04 19:20:00 följande:
    Hej allihop, var till BM i dag och mitt SF-mått var 24 precis mitt på kurvan sa hon.
    samma som jag =) mätte 24+6
    * ~ * v.26 - bf 16/7 * ~ *
Svar på tråden Vecka 25, Hur mår ni? =)