Inlägg från: Anonym (Ssk1) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ssk1)

Hjälp! Missfärgad hud efter järninjektion!

kast21 skrev 2022-06-22 22:09:57 följande:

Hej!
    Uppdatering här om dotterns skada:
    2 laserbehandlingar gjorda i Malmö. Märket har bleknat men syns tydligt fortfarande.1,5 år sen skadan skedde..
    Fått skadan godkänd hos Löf. En förskottsbetalning har betalats ut hittills.
    Nya behandlingar väntar i höst.

Har ni prövar med hiriduid-salva?
  • Anonym (Ssk1)
    Fridha74 skrev 2023-12-01 12:19:13 följande:

Detta är en gamla tråd men hoppas att någon kan svara, fick injektion i onsdags och hela min arm ser rostig ut som någon slagit mig!! Första gången, går det bort?? så förtvivlad!! 
    //

Det där ska du gå tillbaka med gör så ska det inte bli. Här har någon gjort ett grovt fel och det ska anmälas, av både dig och där du fick injektionen.
  • Anonym (Ssk1)
    Anonym (Gevalia kaffe) skrev 2024-01-07 11:43:54 följande:

Vad är anledningen till att man får järninjektion? Jag har järnbrist men ska äta tabletter vilket jag är tacksam för när jag läser den här tråden. 

När man inte klarar att ta upp järnet i tabletter då kan man få injektioner istället. Eller intravenöst. 
  • Anonym (Ssk1)
    Entjejskonto skrev 2024-03-24 14:26:25 följande:

Har någon följ upp sina järnvärden efter detta? Mina var bra för första gången 2 år efter injektionen som blivit fel.... Sjukt va?

Nej, varför skulle det vara sjukt?

Många som behandlas med järninjektioner under en period får bra värden och kan avsluta behandlingen. 
  • Anonym (Ssk1)
    Anonym (Gevalia kaffe) skrev 2024-08-05 17:02:53 följande:
    Varför järninfusion när det finns tabletter? Är det för att du har svårt att ta upp järnet via tabletter eller?
    Järninfusion får man när järntabletter inte hjälper. 
  • Anonym (Ssk1)
    kast21 skrev 2024-08-25 11:11:02 följande:

Har skrivit om vår historia innan här? allt har gått bra för min dotter. Efter 5 laserbehandlingar är märket borta. Missfärgningen var 10*30 cm och hon var bara 14 när hon fick järndroppet fel i armen. 

Löf har betalat ut ca 25000 för hennes skada.

Fel arm var det väl ändå inte. Utan snarare att det läkte ut i vävnaden. 

Så bra att hon fått ersättning. 
Svar på tråden Hjälp! Missfärgad hud efter järninjektion!