• MCL

vecka 18... Hur mår ni? Hur känns det i kroppen?

Jag är också inne i vecka 18 i dag och har stora ultraljudet på fredag. Har mått illa till och från fram tills häromdagen, så det känns som en riktig fest att må fint nu! Tröttheten är mycket bättre och över lag är jag piggare - orkar jobba nästan hela dagen utan att behöva lägga mig på soffan och pausa en stund. Något högt blodtryck - annars inga direkta fysiska "men". Armarna somnar lite lättare har jag också märkt. Och så har jag känt de första sparkarna i dag och känt det som att fostret slår volter - ibland måste det vara huvudet eller stjärten jag känner i stället för en hand/fot. Helt fantastiskt häftigt. Måtte stora UL:et gå bra. Jag har diabetes och missbildningsrisken är större, så det är lite nervösa dagar nu.

• MCL

Ah. Glömde kommentera magen också: Jag är tjock redan innan så jag ser egentligen inte så mycket mer än att fostret och livmodern har omfördelat allt så att jag plötsligt häromdagen fick en "övermage" - det började puta ut under brösten, vilket det aldrig annars gör. Och själva bebismagen är hård och stinn. Märkligt detta...!

Svar på tråden vecka 18... Hur mår ni? Hur känns det i kroppen?