• magnolia75

vecka 18... Hur mår ni? Hur känns det i kroppen?

• Svar på tråden vecka 18... Hur mår ni? Hur känns det i kroppen?
  • tobiq
    inessa skrev 2008-04-01 13:46:44 följande:
    Min mage kom för ca 2v sedan men den är inte riktigt vad jag förväntade mig, om man inte vet att jag är med barn ser jag mest tjock ut. Bara för det så brukar jag demonstrativt lägga händerna lite beskyddande på magen, det kan ju inte någon misstolka! Har haft en del ischias, men försöker träna och hålla igång för att inte blir för slapp i kroppen. Brösten läcker på nätterna men som tur är inte så mycket på dagen. Väntar fortfarande på att få känna rörelser från den där inne, hoppas jag inte behöver vänta länge till. I morgon är det dax för UL, ska bli så spännande, men jag kan inte hjälpa att jag oroar mig...
    Hehe, jag brukar också lägga händerna på magen så att folk ska fatta hur det ligger till:) Eller också ser jag till att använda min tröja med BEBIS-tryck på magen:)
    Lyckligare än någonsin!
  • felon

Lämnar v 18 imorgon men känner att magen har krymt sen för typ 2 veckor sedan..Kan det ha något med att svullnaden gått ner kanske..men de verkar vara lite sent..men ibland e jag ju lite efter hihiSkrattande 
    Mår som en gud föruton att min kondis e obefintlig...men de var den kanske redan innan oxå!

• mamma isabell

Jag är i v. 17+5. Ska på UL på måndag, jätte roligt. Jag är sugen på att veta könet denna gång...så man kan planera och handla hihi. Jag mår rätt ok nu, har hyperemesis och har kräkts sen v. 7. Nu har jag inte kräkts men äter medicin förtfarande. Den extrema tröttheten har gått över, är bara lite små trött. Jag har känt bebben ett par veckor, känns som fladder eller små små stötar. Väldigt likt tarmgaser, men kommer det inga gaser efter fladdret så är det bebben. Min sambo kände sparkar för första gången tydligt när han höll handen på magen i förrgår för då var den vild och man kunde inte ta miste. jag har också fått foglossning, inte kul...
    Tips!! Jag har hört att om armar eller ben somnar lätt så kan det vara c-vitamin brist. Ät apelsiner...de e jätte goda nu. Jag har nojja på all slags frukt...frossar i det. Lycka till alla..

• 0LillaPyret0

17+0 är jag..
    I mitt arbete står jag upp hela dagarna i stenhårda träskor.. Innebär att jag knappt kan gå när jag kommer hem på kvällen.. Har sedan 1 månad tillbka även haft kraftiga känningar av foglossning kan knappt knyta mina egna skor.
    Ändå har jag ingen stor mage.. Även om den under senaste veckan börjat växa så det knakar hehe.. Kul att det böörjar synas iaf.. Har även börjat känna att det inte alls är bekvämt för brösten att vara ute i kylan.. hehe

• Veronika78

Hejsan!

Jag ska oxå på UL på måndag! Tycker det känns som om magen har gått "ned" lite men det är väl som sagt bara svullnaden som har lagt sig.

Enligt beräkningarna här på FL så är jag 18+1

Ingen som bor i närheten av Jkpg?

Kram

• Nikas

Är i v. 18+1 idag. Mår i överlag bra.

Mina problem hittills har varit/är: ont i nedre delen av magen, när jag sitter på jobbet. Sitta är ingen hit för mig i överhuvudtaget sen jag blev gravid... sedan så får jag lite ont i svanskotan då och då när jag har suttit för mycket. Jag har lite växtvärk då och då, och hugg i ljumskarna.

Har hela tiden mått bra, inget illamående Alls! Vilket är sköööönt... har inga cravings hittills direkt.

Någon som känner igen sig i det jag skriver? Vore intressant och höra om någon mer har problem av att Sitta... trodde jag skulle ha det perfekta jobbet för en graviditet :D Men nääääääää....

Stora ultraljudet imorgon!!! Ojoj nerverna börjar göra sig påminda... dessutom får vi veta om det är en pojke eller flicka som bor i min mage, ifall den lilla särar ordentligt hahaha :D

• Nikas

just det ja... känner den lilla mer och mer för varje dag känns det som... igår var bebisen helgalen! Roligt och häftigt, mysigt, samtidigt förbannat jäkla MÄRKLIG känsla :D

• voice

Hallo! Roligt att höra hur det är för er andra! Går in i v19 idag.

Jag har hyperemesis o kräks/mår illa jättemycket fortfarande, legat inne men är vitstabil så jag är så glad för det. Igår tog jag prover för jätteklådan Urban som finns över hela kroppen, hoppas det inte är hepatos men orkar faktiskt inte oroa mig. Har haft rätt ont i magen hela tiden sen jag plussa, på nya sätt hela tiden liksom, får mycket ont om jag promenerar eller stressar.

Till det härliga då: börjat känna bebben, små sparkar o buffar, helt underbart! Första tydliga sparken istället för bara buffar var igår, då BM hojtade "den sparkar" mitt under hjärtljudskollen- en riktig feting rakt i dopplern, kändes såå märkligt Sen: ingen migrän sen jag plussade, och snäll hela tiden säger mannen (som jag förstår var riktigt oroad för att jag skulle bli ett PMS-monster hela grav haha!)

• Z ä t a

Hej!
    Är också i v 18 och mår relativt bra, känner av lite halsbränna och att ben och armar somnar lite fortare som ni andra skriver. Har väl inte fått någon direkt bebismage i mina ögon ser och känner mej mest tjock och pluffsig men det kommer väl en mage snart hoppas jag!!
    Ska göra UL på fredag väntar med spänning!! Har känt att det far omkring lite i magen men inte i nån större skala=)

• Veronika78
    Svar på #29
    Hejsan

Gick det bra idag på UL??

Vet vad du menar att man känner sig plufsig, dem som vet att man gravid säger att det syns jättemycket.. men jag håller inte med =(

Kramisar
  • Z ä t a

Hej! Joda det gick jättebra på Ul eller beror på vad man menar! Pyret ville inte visa sej riktgit så BM kunde mäta och kolla allt men det var jätteroligt att se allt, en liten människa!!! Så ska få göra ett UL till om en vecka för att mäta och kolla det hon inte kunde nu!!

Jo som sagt dom som vet tycker det men inte man själv!!!=)

Kramar

• felon

Huuumm jag spydde i dag för första gången på hela graviditeten..?? konstigt...går in i v 20 på torsdag liksom..men kanske bara hade ätit nått den lill* inte gillaFundersam

• SoDa08

Hej på er
    Är åxå i vecka 18 och mår jättebra :)
    Bebisen puffar flera gånger om dagen och sambon har fått känna det flera gånger.
    Idag på jobbet var det en man som sa att det är väldigt tidigt och att det nog inte stämde...
    F-n vad arg jag blir, dessa puffar kan inte vara något annat än den lille som gör sig påmind!!!
    Tråkigt att de inte fattar att det är vissa som känner i v 16 och andra först i v 22!!!

• Kristyr

Zäta> ska med göra om UL nästa vecka eftersom den "gömde sig"

• Veronika78

Hej Svejs

Idag har jag vart på UL. Mycket mer känslosamt denna gången än när jag skulle ha Tindra! 
    Super bra tjej som verkligen berättade hela tiden vad som syntes mm!!!! 
    Blev framflyttad 2 dgr så nu så är jag 18+4 

Lycka till!! 

• Z ä t a

Kristyr : Kul!! Eller vad man ska säga men det är ju roligt att få se en igen!!!

Veronika78: Grattis att allt gick bra!!

• Kristyr

Zäta> det är lyxigt med ett till på så kort tid..

Svar på tråden vecka 18... Hur mår ni? Hur känns det i kroppen?