-
-
Svar på tråden vecka 18... Hur mår ni? Hur känns det i kroppen?
-
Jag mår bra bortsett från att jag knappt kan stå upp en minut utan att bli helt yr, blodtrycket är verkligen galet lågt. Sedan har jag ont i ryggen varje kväll, speciellt om jag rört mig mkt under dagen.
Magen syns men är absolut inte så stor som vissa andra jag sett, men rörelser från bebben känner jag flera gånger om dagen (tror att han eller hon lagt sig bekvämt på min urinblåsa, haha).
UL i övermorgon!
-
Vecka 17+1 är jag i. Andfådd lättare, armar och ben som somnar, putmage och tuttar som är större än störst! Gick för att leta baddräkt förra veckan, expediten sa "men du kan ju ha din gamla bikini kanske!? " hahahaa... vilket skämt sa jag "bröstvårtsskydd då eller??" hahaa!
-
skönt att läsa att det kan vara så olika. jag är i 17+2 och min mage har blivit tjock och pluffsig, inte alls rund och fin, får hoppas att det kommer....Har känt lite pirr och bubbel i magen och jag hoppas att det är små, små sparkar!! ska på UL på torsdag och jag längtar!!
-
Ja det är olika för alla och för en själv ändrar det sig hela tiden med
Min mage kan vara större på kvällarna, väntar nr 3 trodde att jag skulle vara stor som ett hus, men syns knappt!! Kan ha mina vanliga kläder... tråkigt! Vill inte gå upp så mycket som andra ggr men vill ändå att magen ska synas juuu....fast den behöver ju inte vara monster stor o tung haha..många krav
Ska på UL nu på ons, längtar! Och är orolig..hm..alltid orolig!
-
Jag är också i v.18. Magen "ploppade ut" för tre veckor sedan men har inte växt jättemycket sen dess. Började känna bebben för ca 1,5 veckor sedan. Det känns inte riktigt som sparkar ännu, mer som kittlingar och bubblor men klart spännande är det.
Har också märkt att mina armar somnar lättare än förut, de kan tom somna av att jag har en hand på magen. Annars mår jag jättebra, inga krämpor eller besvär alls. Jättesugen på riktigt mat och inte på godis vilket känns jättekonstigt. Gick och väntade på min man utanför hans jobb häromdagen. Där ligger en kiosk som jag inte brukar kunna hålla mig ifrån men denna gången var det en indisk restaurang som var målet för magsuget... slutade med att vi var tvungna att köpa med oss hem :)
Mitt UL är på fredag, längtar så jag blir tokig! -
Jag är också inne i vecka 18 i dag och har stora ultraljudet på fredag. Har mått illa till och från fram tills häromdagen, så det känns som en riktig fest att må fint nu! Tröttheten är mycket bättre och över lag är jag piggare - orkar jobba nästan hela dagen utan att behöva lägga mig på soffan och pausa en stund. Något högt blodtryck - annars inga direkta fysiska "men". Armarna somnar lite lättare har jag också märkt. Och så har jag känt de första sparkarna i dag och känt det som att fostret slår volter - ibland måste det vara huvudet eller stjärten jag känner i stället för en hand/fot. Helt fantastiskt häftigt. Måtte stora UL:et gå bra. Jag har diabetes och missbildningsrisken är större, så det är lite nervösa dagar nu.
-
Ah. Glömde kommentera magen också: Jag är tjock redan innan så jag ser egentligen inte så mycket mer än att fostret och livmodern har omfördelat allt så att jag plötsligt häromdagen fick en "övermage" - det började puta ut under brösten, vilket det aldrig annars gör. Och själva bebismagen är hård och stinn. Märkligt detta...!
-
jag är tung i kroppen andfåd och trött, ont i ena låret ryggen och in i stjärtbenet känns det som hehe men i det stora hela mår jag bra har en stor präktig gravidmage som ofta lutrar folk att tro att jag är längre gången =)
-
v.18 ska göra UL imorgon.. sitter och känner små sparkar.
Har börjat få foglossning och har problem med att andas av och till, annars allt bra.. -
Min mage kom för ca 2v sedan men den är inte riktigt vad jag förväntade mig, om man inte vet att jag är med barn ser jag mest tjock ut. Bara för det så brukar jag demonstrativt lägga händerna lite beskyddande på magen, det kan ju inte någon misstolka!
Har haft en del ischias, men försöker träna och hålla igång för att inte blir för slapp i kroppen. Brösten läcker på nätterna men som tur är inte så mycket på dagen. Väntar fortfarande på att få känna rörelser från den där inne, hoppas jag inte behöver vänta länge till. I morgon är det dax för UL, ska bli så spännande, men jag kan inte hjälpa att jag oroar mig...