Inlägg från: Lurvenpajsaren |Visa alla inlägg
  • Lurvenpajsaren

Suddig syn vid ögoninflammation?

Hej!

Åk in till ögonmottagningen på en gång. Jag har själv irit: regnbågshinneinflammation, och har deet för fjärde gången. Jag tar droppar, pupillvidgande (ser ut som en knarkare) och äter tabletter. Om man inte behnadlar irit kan det skada linsen. Precis så som du skriver hade jag det första gången. Jag kan försöka hitta en bra sida som förklarar det hela. Vänta, ett ögonblick.

• Lurvenpajsaren

Förlåt!

Jag vill inte skrämmas. Men jag tycker att du ska ringa imorgon och be att få komma in. När jag fick det första gången trodde jag hon skämtade när hon berättade vad det var. Jag har aldrig haft bekymmr med ögonen innan den här skiten (ursäkta språket) och visste inte ens om att det här existerade. Jag hade också suddig blick och trodde att de bara behövde rengöra dem ungefär. Ring imrgon för säkerhets skull, eller ikväll. Ögonen ska man vara rädd om!

• Lurvenpajsaren

Jag håller med dig! Man vill inte att andra ska behöva dra ut på det för länge när man själv vet hur tokigt det kan gå.

Rintintin skrev 2008-03-29 23:08:32 följande:
    Jag fick också lite dåligt samvete att jag drog på för hårt i mitt inlägg! Men iom att jag själv drabbats så hårt så får jag alltid panik när jag hör talas om liknande historier!
  • Lurvenpajsaren

Det man också ska komma ihåg är följande: en inflammation kommer inifrån kroppen. En infektion har orsakats av yttre faktorer. Min irit, t ex, är en inflammation som jag inte kan förhindra att återkomma. Tyvärr är det så att har man en gång fått det så kommer det gärna på besök igen en gång om året. Igår när jag var på återbesök sade hon även tråkigt nog att det verkar som den blivit kronisk för mig. Därav superstark kortisonbehandling.

• Lurvenpajsaren

Lyssna nu på Ditten och mig och åk in imorgon! Jag har varit inne nu såpass många gånger att jag kommit upp till summan 900 kr och har frikort till januari nästa år. Så kan det gå. Sedan berättar du för mig/oss imorgon vad doktorna sade!
    Jag måste sluta surfa nu, det är inte bra att sitta och läsa på en skärm för länge med det här.

Lycka till!

• Lurvenpajsaren

Jag håller med Ditten! Nu vill vi veta!

• Lurvenpajsaren

Vad bra att det inte var farligare än så! Förlåt oss för att vi skrämde upp dig, men ögonen ska man vara rädd om.

Ha det!

Svar på tråden Suddig syn vid ögoninflammation?