Suddig syn vid ögoninflammation?
Ni som haft det, hur har det varit för er?
Jag fick det för två dagar sen, då såg jag ok med ögat, men igår och idag ser jag knappt, det är jättesuddigt. Och det är inte alls kladdigt mer än på morgonen...?
Ni som haft det, hur har det varit för er?
Jag fick det för två dagar sen, då såg jag ok med ögat, men igår och idag ser jag knappt, det är jättesuddigt. Och det är inte alls kladdigt mer än på morgonen...?
Hej!
Åk in till ögonmottagningen på en gång. Jag har själv irit: regnbågshinneinflammation, och har deet för fjärde gången. Jag tar droppar, pupillvidgande (ser ut som en knarkare) och äter tabletter. Om man inte behnadlar irit kan det skada linsen. Precis så som du skriver hade jag det första gången. Jag kan försöka hitta en bra sida som förklarar det hela. Vänta, ett ögonblick.
www.sankterik.se/templates/Page____2452.aspx
(Men man behöver inte få sådär röda ögon, det har jag aldrig haft.)
Här står om risken för starr:
www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp
Jösses, nu blev jag helt nervös...
Det står i länken att man aldrig får variga eller kladdiga ögon..det har mitt varit...
Åk omedelbart in till ögonkliniken! Jag drabbades själv av en mkt elak ögoninfektion (fast det gjorde så infernaliskt ont så jag tror knappast det är det du har drabbats av!). Min syn är för alltid förstörd på ena ögat. Ska nu träffa experter och se om de ev kan slipa lite på min hornhinna för att lindra mina besvär. Ögonbesvär ska man ta på största allvar!
Förlåt!
Jag vill inte skrämmas. Men jag tycker att du ska ringa imorgon och be att få komma in. När jag fick det första gången trodde jag hon skämtade när hon berättade vad det var. Jag har aldrig haft bekymmr med ögonen innan den här skiten (ursäkta språket) och visste inte ens om att det här existerade. Jag hade också suddig blick och trodde att de bara behövde rengöra dem ungefär. Ring imrgon för säkerhets skull, eller ikväll. Ögonen ska man vara rädd om!
Jag fick också lite dåligt samvete att jag drog på för hårt i mitt inlägg! Men iom att jag själv drabbats så hårt så får jag alltid panik när jag hör talas om liknande historier!
Jag håller med dig! Man vill inte att andra ska behöva dra ut på det för länge när man själv vet hur tokigt det kan gå.
jo man ska åka in helst till akuten om man får problem med ögonen och det låter inte bra att du ser suddigt
dock kan man se suddigt vid ögoninflammation det brukar jag göra
men man ska va rädd om sin syn och dom på akuten vill gärna att man kommer in och kollar direkt så det inte är något allvarligt
kan ju oxå vara skräp eller något annat och det är viktigt att få bort så fort så möjligt
lycka till
Ingen fara att ni gick hårt åt
Det verkar konstigt om det 'bara' är ögoninflammation, ser kladdar inget alls under dagen, bara på morgonen. Jag är som 'öm' i ögat och ser suddigt. Kanske skall tilläggas att jag har linser, ja inte nu såklart, men med glasögonen är det samma, ser suddigt med det högra.
Det man också ska komma ihåg är följande: en inflammation kommer inifrån kroppen. En infektion har orsakats av yttre faktorer. Min irit, t ex, är en inflammation som jag inte kan förhindra att återkomma. Tyvärr är det så att har man en gång fått det så kommer det gärna på besök igen en gång om året. Igår när jag var på återbesök sade hon även tråkigt nog att det verkar som den blivit kronisk för mig. Därav superstark kortisonbehandling.