Inlägg från: Rintintin |Visa alla inlägg
  • Rintintin

Suddig syn vid ögoninflammation?

Åk omedelbart in till ögonkliniken! Jag drabbades själv av en mkt elak ögoninfektion (fast det gjorde så infernaliskt ont så jag tror knappast det är det du har drabbats av!). Min syn är för alltid förstörd på ena ögat. Ska nu träffa experter och se om de ev kan slipa lite på min hornhinna för att lindra mina besvär. Ögonbesvär ska man ta på största allvar!

• Rintintin

Jag fick också lite dåligt samvete att jag drog på för hårt i mitt inlägg! Men iom att jag själv drabbats så hårt så får jag alltid panik när jag hör talas om liknande historier!

• Rintintin

Då kan jag ju fortsätta "skrämma" dig! Jag fick min infektion pga kontaktlinserna. Eller pga det kom in skit under linsen. På ögonkliniken sa de till mig att de aldrig sett något liknande... Jo en gång och då var patienten en kille som rest som backpacker runt asien - med kontaktlinser. Jag hade en massa skit i ögat. Dock inte amöba ! (herregud, jag var helt knäckt och trodde att alla tyckte jag var ett äckel!)

Om du har haft linser och blivit irriterad i ögonen av dem så måste du absolut kolla upp ditt öga så fort som möjligt.

• Rintintin
    Nelly78 skrev 2008-03-31 19:37:55 följande:
    Uppdateringsdags! Någon inflammation i höger öga, helt ofarlig! Skönt. Fick droppar, antibiotika. Inga linser och ingen mascara på minst två månader...
    Gott att höra ! Hellre linslös i två månader än för resten av livet !
Svar på tråden Suddig syn vid ögoninflammation?