• Oliviasthlm

röda prickar i ansiktet(bild)

Vår son som är 7 veckor har sedan en vecka haft röda prickar i ansiktet. Kan det vara sk hormonprickar?
    De går ner lite på hals och bröst och mkt i nacken.
    Se bifogad bild enlitg länk eller i mitt galleri.
    Han är inte direkt torr eller så men lite skrovlig om man stryker över utslagen/prickarna.
    Han ammas och har aldrig fått ersättning.

img149.imageshack.us/img149/9747/killedt7.jpg

• Svar på tråden röda prickar i ansiktet(bild)
  • T x 3

Ja det är hormon piltor, tror jag att det heter. Alla mina tre barn hade det och det höll i sig i ungefär en månad. Det är bara att härda ut. Mina barn hade inget i nacken men känner du dig orolig så visa upp det för en barnläkare. Bättre att vara på den säkra sidan.

• Bubblan78

Det ser ut som när dottern hade hormonprickar. Efter någon månad försvann de bara. Hör på BVC för att vara på den säkra sidan

• Puddingen

Min dotter hade så..jag fick rådet av bvc att smörja henne med mildison,de försvann efter ca 1 vecka.

• Blå Flygare

Så såg min dotters allergiska utslag ut. Hormonprickar brukar ha en vit mitten, och komma tidigare.

• tiniz

Min son har haft så flera gånger. Har märkt att de ofta kommer om han sovit på t.ex. fleece eler nåt annat varmt material. Testa att smörja med bröstmjölk eller med Idominsalva. Smörj ordentligt under några dagar. Det har funkat för oss o nu är han slät o fin igen!

Lycka till!

• trötter22

så hade min dotter åxå ett tag när hon va pytteliten

• Nilam84

så såg min dotters allegiutslag utFundersam.. hon är överkänslig mot komjölks protein.. äter du mkt mjölkprodukter? för om du ammar kan det gå ut i bröstmjölken... jag hade visat upp honom för en läkare så får du ju raka svar, o förhoppningsvis är det vanliga hormonplitor Flört 

• Joje

Så såg min son också ut. Han hade "mjölkutslag" och även lite hormonplitor enligt BVC, fick smörja med Mildison och Miniderm, försvann på någon vecka.
    Vi provade smörja meb bröstmjölk och Idomin, men det funkade inte på sonen.

• Flickan och kråkan

Det ser inte ut som hormonplitor, utan eksem. Kan vara pga av komjölksallergi eller så är det helt enkelt vanliga böjveckseksem. Böjveckseksem får spädbarn INTE i knä- och armveck, utan de brukar börja i ansiktet (särskilt på kinderna) men även sitta på halsen, buken och armar/bens sträcksidor. Det är först när barnen blir äldre de flyttar till vecken.

Vi får smörja eksemen med mildison och sedan hela honom två gånger om dagen med mjukgörande salva. Rådgör med BVC är mitt tips.

• mayamimaya

Jag har aldrig fått veta att man kan få bort hormonplitor genom att smörja...det måste jag prova. Min dotter är alldeles full av prickar.

Svar på tråden röda prickar i ansiktet(bild)