• oOoJOYoOo

*Jag o mannen satt o prata barnprogram förrut.

Jag o mannen satt o prata barnprogram förrut...hur dom förändrats o så. En del barnprogram idag är väl inte världens bästa tycker jag. Men sånna som Myror i brallan o Hjärnkontoret är ju toppen!

Ja iaf...jag minns med skräck Vilse i pannkakan! jag var påtagligt rädd för den där Staffan (vad heter han i efternamn?*glömt*) jag var livrädd som liten tjej när den där potatismannen kom o sa putt putt putt .

Kommer ni ihåg? det är väl främst 70-talister som sett den isåfall! O när den stackars pojken satt med en jättepannkaka som hans föräldrar sa, Du MÅSTE äta upp maten! O pekade elakt med fingrarna.

Kul o minnas....sen var det ju den stackars trashanken som blev nedspolad i toaletten...han tyckte jag jämt jättesynd om undrade jämt vart han tog vägen???

Jag gillade Beppes godnattstund med alla mysiga dockor o Kalles klätterträd

Kommer ni ihåg?

• Svar på tråden *Jag o mannen satt o prata barnprogram förrut.
  • Googels

Kommer inte ihåg vad programmet hette, men Martin Ljung hade ett skåp fullt av små lådor och alla innehöll olika filmer - inte många verkar komma ihåg det (känner mej gammal!) men jag gillade det :)

Beppe och hans dockor är ett annat jag kommer ihåg, fast jag var inte så himla förtjust i det

• EmmyLinn

"Emma finns bara i fantasin, men hon är fin, tycker kalle"

*Farbrorn som inte ville bli stor

*Doktor snuggles

• Googels

Hoppsan.... såg inte att du redan hade skrivit om Beppe, hade för bråttom att minnas så långt bak tiden :)

• oOoJOYoOo

Ja just Martin Ljung! det programmet gillade jag oxå! ....spännande med alla dessa burkar ju

• hobnob

Googles: "Farbror Frippes skafferi" hette programmet med Martin Ljung. Kanonbra!

• oOoJOYoOo

Doktor Snuggles--->ja den har faktiskt barnen här på video.....jag gillar den skrapt den är så söt

• hobnob

Minns ni "Fröken Ensam Hemma åker gungstol" då? Hon som hade ett rum som, när hon blev ensam hemma, förvandlades till en liten "värld". Det fanns Kaxebraxar i ett hav bl a.

• oOoJOYoOo

hobnob--->nä det minns jag faktiskt inte.....låter spännade ju .....

• rastom32

Javisst minns jag 'Farbror Frippes skafferi' med alla burkarna, den var helkul! Önskade att jag hade ett likadant skåp hemma

Minns ni föresten programmet med 'Cindy Peters' när hon satt i den där blommiga hammocken med alla dockorna o berättade historier o sjöng... den var lite speciell tyckte jag på ett kul sätt!

*S*

Svar på tråden *Jag o mannen satt o prata barnprogram förrut.