• oOoJOYoOo

*Jag o mannen satt o prata barnprogram förrut.

Jag o mannen satt o prata barnprogram förrut...hur dom förändrats o så. En del barnprogram idag är väl inte världens bästa tycker jag. Men sånna som Myror i brallan o Hjärnkontoret är ju toppen!

Ja iaf...jag minns med skräck Vilse i pannkakan! jag var påtagligt rädd för den där Staffan (vad heter han i efternamn?*glömt*) jag var livrädd som liten tjej när den där potatismannen kom o sa putt putt putt .

Kommer ni ihåg? det är väl främst 70-talister som sett den isåfall! O när den stackars pojken satt med en jättepannkaka som hans föräldrar sa, Du MÅSTE äta upp maten! O pekade elakt med fingrarna.

Kul o minnas....sen var det ju den stackars trashanken som blev nedspolad i toaletten...han tyckte jag jämt jättesynd om undrade jämt vart han tog vägen???

Jag gillade Beppes godnattstund med alla mysiga dockor o Kalles klätterträd

Kommer ni ihåg?

• Svar på tråden *Jag o mannen satt o prata barnprogram förrut.
  • Annika 1983

trasdockorna och fragglarna!

• Annika 1983

älskar linus på linjen med

• Annika 1983

o o pingo, bamse, bumbibjörnarna.. nämen nu får jag sluta haha

• Theresekarlsson

smurfarna & SKURT......jag älskade den lilla gröna gubben på tv3

• Theolin

Är det inte lite roligt att när man själv var liten så var tecknat nåt jättespännande??
    Själv steg jag upp på lördagmorgonen för att se Hacke hackspett på godmorgon sverige....Tyckte teckat på julen var fantastiskt.......
    Eller goliat i Hajk.......eller Tom & Jerry i lilla sprtspegeln...

Inte riktigt lika fantastiskt för dagens barn

• Annika 1983

jag hatade Hajk men goliat var ett måste. *fniss*

Tänk om alla dessa program ahde kommit tibax.

Dagens barnprogram är Aldeldes för moderna!

Älskade alla disneyfilmer som kom när jag var yngre men nu e det ju bara animerat och inget kul alls

Tror nog att jag hade satt mig framför tv'n om bumbibjörnarna och trasdockorna hade kommit tibaka så barnslig e jag

• cleo2000

Men har ni glömt "Clownen Manne"........en baaaaannaaaaaan......!! haha...lite kul tycker jag...

Sen var det ju det där programmet på lördagar, "Lördagsgodis" som innehöll en massa olika småprogram...men där satt programledaren på stora godisbitar (englesk konfekt) inuti en gosidpåse!

Balloingen spricker.....mycket bra som tidigare nämnts!

• Lehen

Doktor Snuggels & Matilda Järndotter...

• silverstar

någon som minns kung markatta?

Svar på tråden *Jag o mannen satt o prata barnprogram förrut.