• 1a08

    31/3 - fler? här är de luuuugnt....

    jaja BF! som man har väntat.
    men vad hjälper det - känner i princip ingenting, endast ett nytt, starkt tryck nedåt när jag promenerar.

    Hur mår ni andra med bf idag, el omkring?
    fler som väntar och saknar tecken?

    Kunde inte ana att det skulle vara en såå stor besvikelse att nå bf utan bebis i sikte.

  • Svar på tråden 31/3 - fler? här är de luuuugnt....
  • bebe längtan

    min maniska städ och trappor gjorde succe, haha
    nej, men min tös bestämde sig o komma
    värkar startade i förgår o jag avfärdade dem, tänkte de avtar som vanligt
    så när jag fattade t slut att d va på gång, åkte vi in till fl inskriven halv 3 på natten
    ctg, och vid undersökning öppen hela 6cm
    Nina föddes 05.18 igår och vi kom hem idag runt 12

    10dgr sen va hon o överaskade mig ändå

    lycka till alla som väntar än

  • tjips

    Grattis!

    Själv har jag fått tid för igångsättning idag så allra senast 17 april kommer vår bebbe. Det känns både bra och dåligt, skönt på sätt och vis att ha ett riktigt slutdatum.

    Maken och jag pratade igår om att det för varje dag som går känns mindre och mindre troligt att det kommer en bebis fast det är precis tvärtom

  • Jonna i stormen
    Svar på #121
    Grattis bebelängtan! Jag funderade också på att dra igång med fönstertvätt för att se om det ger något resultat, men jag tvivlar på om det gör det i mitt fall, man måste nog vara lite mer mogen för att det ska fungera.

    bebe längtan skrev 2008-04-07 16:41:52 följande:
    min maniska städ och trappor gjorde succe, hahanej, men min tös bestämde sig o kommavärkar startade i förgår o jag avfärdade dem, tänkte de avtar som vanligtså när jag fattade t slut att d va på gång, åkte vi in till fl inskriven halv 3 på nattenctg, och vid undersökning öppen hela 6cmNina föddes 05.18 igår och vi kom hem idag runt 1210dgr sen va hon o överaskade mig ändålycka till alla som väntar än
  • Jonna i stormen
    Svar på #123
    Tjips, skönt med ett slutdatum ändå. Här får man gå över tre veckor vilket gör mig ganska orolig eftersom det finns studier som visar att det är lika farligt för barnet att födas mer än två veckor efter BF som att vara för tidigt född. Jag förstår inte riktigt vitsen med att vänta ytterligare en vecka då, men det görs väl noggranna kontroller under den veckan antar jag.
    tjips skrev 2008-04-07 18:45:06 följande:
    Grattis!Själv har jag fått tid för igångsättning idag så allra senast 17 april kommer vår bebbe. Det känns både bra och dåligt, skönt på sätt och vis att ha ett riktigt slutdatum.Maken och jag pratade igår om att det för varje dag som går känns mindre och mindre troligt att det kommer en bebis fast det är precis tvärtom
  • Honung

    Hej!

    Jag hoppar in här. Hade Bf 31/3 och har inte tillstymmelse till förkänning om att den här bebisen vill titta ut. Precis som många av er andra tar jag långa promenader, sysselsätter mig med städning etc för att få igång det men jag har inte ens förvärkar. Ibland lite lätt mensvärk som snabbt försvinner. Jag var inställd på att jag skulle gå över tiden men nu känns det som att det kommer att bli tre veckor. Tjips - jag känner som dig. Det känns som att chansen att man någonsin ska få träffa sitt barn minskar varje dag, inte ökar.

    Jag har en fråga - den här berömda slemproppen - hur ser den ut? Igår fick jag en konstig vitaktig, realtivt fast flytning (ursäkta ni som är känsliga), men den var inte alls stor. Efter det - ingenting. Tror ni det kan ha varit slemproppen, eller en del av den?

    /Honung

  • Mme K

    Min barnmorska sa att man ska vila inför förlossningen, för kroppen sätter igång när den är utvilad, så helst ska man inte hålla på och städa/gympa och så vidare. Kroppen vill ha så mycket energi som möjligt till förlossningen. Jag har hört att andra barnmorskor säger annat, så jag vet inte om det min säger är sant, men det ska tydligen vara de senaste rönen.

  • Honung

    Jag försöker vila så mkt som möjligt mellan promenader och annat. Man kan bara ligga i sängen så mkt innan man blir tokless...

  • tjips

    Jonna: Ja, det är skönt med ett slutdatum. Oroa dig inte de har säkert koll i ditt landsting... Det är ju bättre för kroppen och bebbben att det får sätta igång naturlig väg också. Jag ska höra med min barnmorska idag om varför det är olika på olika ställen.

    Honung: förra gången kom min slempropp 4 dagar innan förlossningen och det såg ut som en jättesnorlobba

    JAg har det relativt lugnt, testade en färdknäpp inatt och det ledde till regelbundna värkar i en timma, 6 minuter mellan (dock var värkarna ganska svaga). Imorse vid 7 hade jag tre kraftigare värkar men nu är det som bortblåst igen. Ingen aning om vad det betyder. Ha en bra dag alla!

  • Honung

    Tjips - Jag skulle nog snarast vilja kalla det som kom för en för en vitaktig minisnorblobba isåfall... Jag får väl önska dig lycka till idag då. Tre värkar är iaf bättre än 0!

Svar på tråden 31/3 - fler? här är de luuuugnt....