• Lily38

Blir du också less på alla som "Inte kan förklara förlossningssmärta.."

Hehe...jag tyckte det var hemskt...även fast jag sen fick EDA. Men som sagt man upplever smärta på olika sätt o olika mycket. Visst hanterar man det, är ju tvungen ,men det var mycket värre än vad jag trott. Tryckvärkarna var hemska o varade i flera timmar o blev bara starkare o starkare, jag kunde knappt inte röra mig för då fick jag som kramper i hela kroppen. Jag ville inte att någon skulle ta i mig. Fast jag kämpade ändå med förlossningsboll o pall o andra olika ställningar i sängen, hu ja! Jag önskar att jag hade upplevt det som din väninna :)

• Lily38
    svag skrev 2008-03-31 10:42:11 följande:
    TS: Anledningen till att man inte riktigt kan berätta är ju för att man inte vill skriva nån på näsan. Jag kan ju säga att jag inte tyckte det var så farligt, men jag vill inte ge dig den uppfattningen innan din förlossning för du kanske tycker att det är skithemskt. Och det skulle bara göra det ännu värre om nån du känner gått och sagt att det inte gör ont osv..
    Så var det för mig..en vän beskrev det som något heeelt fantastiskt o det var inte såå farligt..en annan sa ungefär samma sak o hon hade bara lustgas o min mamma hade 3 lätta o bra förlossningar. Jag läste även en del berättelser men inget stämde sen hur jag upplevde det. Synd men så var det :)
Svar på tråden Blir du också less på alla som "Inte kan förklara förlossningssmärta.."