Inlägg från: Soffiloppi |Visa alla inlägg
  • Soffiloppi

Semper magdroppar

Sambon hade råkat tagit fel på flaska så han ställde AD-dropparna i kylen och semper magdropparna i dkafferiet. Så stod de i ett dygn tills jag skulle ge dottern igår på morgonen. Nu undrar jag om magdropparna kan ha blivit förstörda av detta !???

• Svar på tråden Semper magdroppar
  • Soffiloppi
    Tristanya skrev 2008-03-31 11:21:42 följande:
    för hon på bvc sa att ad-dropparna skulle stå i kylen.. o på flaskan står det att dom ska förvaras i 2-8 grader! vi har våra i kylen iaf..såg nu att semperdropparna ska förvaras i kylen också!
    Fast på mina AD-droppar står att de ska förvaras i högst 25 grader, så då borde väl inte skafferiet vara nån fara ?? Jag har ställt dem i kylskåpet nu för säkerhets skull, men högst 25 grader borde väl innebära att de kan stå i skfferi. Eller ?
  • Soffiloppi

På sempers hemsida läste jag mig till att magdropparna kan stå i rumstemp. ett tag utan att de förstöts...kommer inte ihåg om det var några dagar eller en månad, men det finns att läsa som sagt. Så jag tror itne dropparna förstördes av att stå utanför kylen i ett dygn. Men de håller väl antagligen så länge som flaskan anger om man har de i kylen hela tiden, annars kortare hållbarhet, men inte att de förstörs på en gång...

Svar på tråden Semper magdroppar