• Anonym (Chaupp)

Jag har börjat få problem med att stava och prata

Som sagt jag har börjat få problem med att stava rätt och prata. Jag lägger till bokstäver och blandar ihop dom. Ibland så märker jag inte ens att jag gör det. Jag är tvungen att skriva sakta för att inte skriva fel förut har jag varit jätte snabb på att skriva och har skrivit dikter, historier och börjat ett fler tal böcker utan problem.
    Men nu är frågan varför? Är det någon som har ett hum?

• Svar på tråden Jag har börjat få problem med att stava och prata
  • Anonym

Är du stressad? Hur mår du psykiskt? Äter och sover du som du ska? Jag kan också känna lite som du om jag är helt slut eller otroligt stressad! Om det inte går över eller om du känner så hela tiden tycker jag att du ska söka på direkten!

• Anonym (Chaupp)

Jag har haft det här ett tag nu men nu på sista tiden har det blivit mer påträngande. När jag inte har haft tillgång till dator och inte har skrivit så mycket har svårigheterna ökat.
    Kan det ha med minnet att göra? Jag funderade i dom banorna eftersom jag alltid har haft lite svårt med minnet. Var jag lägger saker och så vidare. Tappar bort grejer.

• Anonym

Du måste gå till en läkare.

• Anonym (Chaupp)

Jag kan sitta i bilen ibland och om min son är tyst så kan jag inte komma på om jag satte in han i bilen eller inte.
    Jag är 23 så jag är inte gammal eller har hamnat i någon period.

• tidigare Rooibos

Hur gammal är din son? Du har inte drabbats av "amningshjärna"? Många verkar uppleva att de är vimsigare, glömskare och rent lite grötigare i huvudet under amningen än annars... Jag har ingen egen erfarenhet men har läst ett antal trådar kring det hela här på fl...

• Anonym (oj)

Kan inte hjärnblödning göra att det blir så där? ...säger inte att du har fått det, men gå till läkaren bums, tycker jag!!!

• Anonym (jo)

En förändring på något vis i hjärnan kan ge liknande symtom.

• Anonym
    tidigare Rooibos skrev 2008-03-31 12:51:15 följande:
    Hur gammal är din son? Du har inte drabbats av "amningshjärna"? Många verkar uppleva att de är vimsigare, glömskare och rent lite grötigare i huvudet under amningen än annars... Jag har ingen egen erfarenhet men har läst ett antal trådar kring det hela här på fl...
    När man fått barn, blir det oftast mkt att tänka på, så man blir lite förvirrad. Dessutom blir man så fokuserad på barnet och dess ljud att man tappar fokus på allt annat, när det låter.
    Men TS förvirring låter ju knasigare, i o m talet och skriften...
  • Anonym (Chaupp)
    tidigare Rooibos skrev 2008-03-31 12:51:15 följande:
    Min son fyller 4 i sommar. Så inget amningsvirr där.=)
  • Gute

Gå till en läkare. Ingen på FL kan säga vad det är.

Jag bloggar, alltså finns jag. Hälsa på i min presentation
Svar på tråden Jag har börjat få problem med att stava och prata