• mia A

Autismtråden nr 2

Här pratar vi vidare, för snart stänger den gamla tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-11 22:55
    Om våra barns funktionshinder Autism

• Svar på tråden Autismtråden nr 2
  • ludenben

aha, då har jag lagt denna i favoriter med

• caropia

lägger den här i favoriter med

• mia A

Idag skulle barnhabiliteringen kommit hem till oss men de var sjuka så det blev inget.

På onsdag ska vi gå på startpaketet om autism och asberger. Sen på kvällen kommer avlösarservice hem till oss, en jenny som är 22 ska ta Elin på tisdagar sen.
    Vi har fått beviljat 4 timmar i veckan fast när jag pratade med dem får de bara jobba 3 timmar åt gången varför beviljar de 4 timmar dårå.

Är trött på alla sjukdomar nu E var förstoppad i helgen igen och sen fick hon feber på det och nu fick hon inflammation i ögonen.
    Det jobbiga är att när ska jag hinna städa undan tills onsdag och idag var hon fruktansvärd både tjatig och skrikig.

• ludenben

vad är startpaket för autism och asperger??

• mia A

Ludenben: Det är genom habiliteringen, man får lära sig allt om autism.

• ludenben

mia A: aha okej. Ska ringa dit. De skickade remissen från BUP till hab i december så jag tycker det borde va dags att de hör av sig.

• mia A

Ludenben: Vi har väntat sedan i augusti förra året så det tar lång lång tid, alldeles för lång tid tycker jag.

• ludenben

mia A: Va?? så lång tid?? ush vad segt...

• Lilla bebisen

Kikade bara förbi...
    Ser att ni pratat om startpaketet.. det tyckte jag var toppen att få gå på..
    Tyvärr kan det ju som sagt var ta en halv evighet innan man får en plats.. men bättre sent än aldrig

Kram till er och ha en super skön vår

Svar på tråden Autismtråden nr 2