• Anonym

Dagsböter för ringa misshandel... Hur mycket?

Jag kommer snart att få böter för ringa misshandel. Jag har erkänt och gått med på ett sk strafföreläggande som innebär att jag får böter.

Hur många dagsböter brukar man få för ringa misshandel?
    Hur mycket är en dagsbot "maximalt"?

• Svar på tråden Dagsböter för ringa misshandel... Hur mycket?
  • Anonym

Hur många får man då? Första gången jag gjort något dumt...

• Anonym

Är det verkligen ingen som vet?
    30? 50? 100?

• Anonym

Hej jag vart anmäld för ringa misshandel och jag fick då 30 dagsböter=2500+500kr till brottsofferjouren att betala

• Anonym

30 dagsböter låter ju bra. Jag hoppas självklart att jag också bara får 30. För mig blir 30 dagsböter dock ca 12.000 kr, eftersom jag har en högre inkomst.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-04-02 08:40:02 följande:
    30 dagsböter låter ju bra. Jag hoppas självklart att jag också bara får 30. För mig blir 30 dagsböter dock ca 12.000 kr, eftersom jag har en högre inkomst.
    Det är ju liksom det som är meningen med dagsböter. Det ska "kännas" utifrån den inkomsten du har. 12000kr för dig är ju således lika mycket som 3000 för Anonym...

Betala och var glad att det inte är värre än pengar. Det finns ju betydligt kännbarare straff än det.
  • Anonym
    mittenavapril skrev 2008-04-02 10:02:17 följande:
    och antalet kronor är ju som andra sagt baserat på vad du har dagbotsuppgifter,; årsinkomst, förgögenhet, skulder, antal barn, försörjningsplikt.....
    Är det någon här som vet hur den "formeln" ser ut? Dvs hur man räknar, vilket avdrag man gör för barn etc?
Svar på tråden Dagsböter för ringa misshandel... Hur mycket?