Första AA-mötet- vad kan jag vänta?
Om ett par dar ska jag gå på mitt första AA-möte... finns det nån som kan berätta lite om hur det är, vad man förväntas säga etc. Det är inte ett öppet möte.
Snälla, jag är så nervös... berätta om ni vet nåt!!!
Om ett par dar ska jag gå på mitt första AA-möte... finns det nån som kan berätta lite om hur det är, vad man förväntas säga etc. Det är inte ett öppet möte.
Snälla, jag är så nervös... berätta om ni vet nåt!!!
Du kommer få presentera dig själv... Sen kommer alla hälsa.. Sen kommer du få lyssna på de andras delningar.. Antingen går det i turordning, så att alla delar.. Eller så räcker man typ upp handen ifall man vill dela nåt.. Det kanske finns fika där, och efteråt när man tar en cigg så kommer folk att komma fram till dig och vilja veta mer om dig osv...
Tack för svar!!!
hur mycket ska jag presentera?
Är det kansek idé att ringa nån fr gruppen o be dem möta upp? Hur har ni andra gjort?
Jag har inte varit på aa men däremot på anhörigmöten på na. Du behöver inte prata och dela med dig om du inte känner dig redo. Du kan gå dit och bara lyssna. Berätta det som känns viktigt för dig. Du kommer säkert att börja prata med någon under fikan eller efter mötet. Dem som har gått där ett tag är oftast väldigt öppna och ger de nya ett varmt mottagande. lycka till på ditt möte och hoppas att du känner att det kommer att ge dig något
Aa, gå inte själv om du e nervös... Du behöver inte säga mer än typ 'jag heter stina o jag är alkoholist' ... Vill du inte dela med dig mer än så e det lungt..
Det gick jättebra och blev ett jättebra möte!!! Känns bra nu efteråt!!!
En massa ?tyck synd om mig? ?alkohol har fått? mig att göra si och så.
Och en massa snack om högre makter.
Finns bättre saker att fylla sin tid med.
Pappa till duo skrev 2008-04-03 21:55:09 följande:
Anonym (nervös) skrev 2008-04-03 21:46:57 följande:
Anonym (Vera) skrev 2008-04-11 10:49:41 följande: