• Anonym (nervös)

Första AA-mötet- vad kan jag vänta?

Om ett par dar ska jag gå på mitt första AA-möte... finns det nån som kan berätta lite om hur det är, vad man förväntas säga etc. Det är inte ett öppet möte.
    Snälla, jag är så nervös... berätta om ni vet nåt!!!

• Svar på tråden Första AA-mötet- vad kan jag vänta?
  • Pappa till duo
    Svar på #41
    Finns faktiskt fungerande sätt på att behandla ?smärta? på.
    Vilken pundhuvud som helst bör fattar väll att ?droger? är inte den långsiktliga lösningen.
    Om man sedan väljer den vägen ändå så gör man väl det för att man föredrar ?berusningen? framför krångliga långsiktliga lösningar.
  • wildangels

Pappa till duo skrev 2008-04-15 22:29:14 följande:

Svar på #41Finns faktiskt fungerande sätt på att behandla ?smärta? på.Vilken pundhuvud som helst bör fattar väll att ?droger? är inte den långsiktliga lösningen.Om man sedan väljer den vägen ändå så gör man väl det för att man föredrar ?berusningen? framför krångliga långsiktliga lösningar.
    Sitter du är på fl och spelar allvetare, du vet vad andra känner, deras smärta, hur dom tänker. Du är ju helt fantastik.
  • hemlis

Hej!

Ett råd, den där "pappa duo" är väl väl bara att behadla som luft, att aldrig sett de den har skrivit.
    Hoppas över inläggen så har vi inte läst dom!

TS, jag vill bara önska dig lycka till, med den inställningen du verkar ha, så tror jag det kommer gå bra  Lycka till!!

• wildangels
    hemlis skrev 2008-04-15 22:35:23 följande:
    Hej!Ett råd, den där "pappa duo" är väl väl bara att behadla som luft, att aldrig sett de den har skrivit.Hoppas över inläggen så har vi inte läst dom!TS, jag vill bara önska dig lycka till, med den inställningen du verkar ha, så tror jag det kommer gå bra  Lycka till!!
    Ja jag håller med dig, men man blir så förbannad, för att han tror att han är professorn själv. Höjer sig själv till skyarna, och ser ner på andra. Tycker han borde respektera, att man faktiskt kan tycka olika.
  • hemlis
    wildangels skrev 2008-04-15 22:39:04 följande:
    Ja jag håller med dig, men man blir så förbannad, för att han tror att han är professorn själv. Höjer sig själv till skyarna, och ser ner på andra. Tycker han borde respektera, att man faktiskt kan tycka olika.
    Jag förstår precis, jag brukar funka som dig, men han verkar ju vara "ett omöjligt fall".
    Så då får vi låtsas att han inte finns
  • Anonym (Vera)
    Pappa till duo skrev 2008-04-15 22:29:14 följande:
    Svar på #41Finns faktiskt fungerande sätt på att behandla ”smärta” på.Vilken pundhuvud som helst bör fattar väll att ”droger” är inte den långsiktliga lösningen.Om man sedan väljer den vägen ändå så gör man väl det för att man föredrar ”berusningen” framför krångliga långsiktliga lösningar.
    tycker du e så jävla blåst.
    har du själv varit beroende? för du verkar inte alls veta vad det innebär.
    ändå snackar du om det som du vore en gud.
    antagligen har du väl tex en mamma/pappa lr syskon som har missbrukat å bara för du är sur efter de så ehöver du inte klanka ner på andra!
    go on and leave us alone, du fattar ju inte ändå!
  • Anonym

Bra skrivet vera! Men det tycks inte bita på honom, vi skiter i hans inlägg, *poff borta*.

TS- Hur mår du? Varit på fler möten?

• Anonym (Vera)
    Anonym skrev 2008-04-16 09:45:57 följande:
    Bra skrivet vera! Men det tycks inte bita på honom, vi skiter i hans inlägg, *poff borta*. TS- Hur mår du? Varit på fler möten?
    hehe låter bra:) hoppas han hittar sej ett annat forum han kan terrorisera!

blev ju lite offtopic efter allt detta, hur går det ts?
    hoppas du klarar att vara stark!
  • Anonym (nervös)

Tack, jag har varit nykter i fyra månader snart... tar antabus för att omöjliggöra drickandet. Jag har inte varit på fler möten... jag har en lite speciell familjesituation, och är dessutom på annan ort än hemorten för tillfället, så jag har inte kommit loss. Men jag ska gå i min hemstad nästa vecka... det blir nervöst... undrar om man kommer träffa någon man känner???!

• Anonym (Vera)
    Anonym (nervös) skrev 2008-04-16 11:16:28 följande:
    Tack, jag har varit nykter i fyra månader snart... tar antabus för att omöjliggöra drickandet. Jag har inte varit på fler möten... jag har en lite speciell familjesituation, och är dessutom på annan ort än hemorten för tillfället, så jag har inte kommit loss. Men jag ska gå i min hemstad nästa vecka... det blir nervöst... undrar om man kommer träffa någon man känner???!
    va bra:)
    jaha, men kika in när du är hemma då!
    tycker inte du ska tycka det är "pinsamt" om du träffar någon du känner där, dom har ju trots allt samma problem som du! vem vet ni kanske blir jättebra på att stötta varandra och klara det ihop isf!:)
  • Anonym (ex:et)

Pappa till duo skrev 2008-04-13 18:13:07 följande:

Svar på #19Nej, religiösa/sektliknande organisationer lockar inte. Lyssna på sorgliga snyfthistorier där tyngden/skulden läggs på drogen i frågan och inte individen bakom handlingen lockar heller inte specielt
    Jag kan hålla med om vissa saker som skrivs här. Tycker dock inte att tonen eller sättet det skrivs på är varken relevant eller trevligt.

Mitt ex blev nykter med hjälp av AA. Det är stort och jäkligt bra gjort! MEN jag håller med om att skulden enbart läggs på drogen. Han hade inte gjort något fel när han slog mig, det var spriten. Han behövde inte be mig om ursäkt för att han dumpade mig med ett spädbarn, det var sjukdomen och inte han som gjorde det. Man vinner inget på att ytterligare skulldbelägga en person som tar sig ur sitt missbruk men att stå för sina handlingar borde ingen slippa undan. Men det var mitt ex det och alla är inte som han.

Jag tycker AA är bra och alla som orkar och vågar ta sig dit är fantastiska! Säger som Gunde...KÄÄÄÄMPA!
  • Pappa till duo
    Svar på #47
    Jag håller mig till att säga att tonen i såna inlägg visar rakt av vem som är blåst och vem som försöker bara upplysa folk lite och spendera lite tid vid datorn.

varför skulle jag vara ?sur? på folk som gör det dom vill?
    Det är folk ?här? som gör allt i sin makt för att sticka näsan där den inte hör hemma, jag personligen tycker att alla har rätt att leva sina liv i fred.
  • Pappa till duo
    Svar på #45
    Om jag ?tycker? att jorden är platt så ska jag ?kräva? att folk ?respekterar? mina åsikter?
    Undrar hur många sekunder det skulle ta folk att börja rätta det jag säger om jag kom med så pass banala påståenden.
  • enny signatur
    wildangels skrev 2008-04-15 22:39:04 följande:
    fast höär tänker jag försvara honom. när har ahn sagt det? han argumenterar från sin utgångspunkt.
  • Anonym

Ja det gör han, men ingen har bett om han åsikter, det TS efterfrågade var hur hon skulle gå tillväga på mötet..

• Anonym (Janet)

Ju fler som anmäler "Pappa till duo" inläggen ju mer tar familjeliv bort vad han skriver! oM man skriver en bra motivering!

Svar på tråden Första AA-mötet- vad kan jag vänta?