Inlägg från: Pappa till duo |Visa alla inlägg
  • Pappa till duo

Första AA-mötet- vad kan jag vänta?

En massa ?tyck synd om mig? ?alkohol har fått? mig att göra si och så.
    Och en massa snack om högre makter.
    Finns bättre saker att fylla sin tid med.

• Pappa till duo

Anonym (Vera) skrev 2008-04-11 10:49:41 följande:

han svamla jämta massa skit när de handlar om beroenden, han borde nog gå på möten sj om sitt beroende av att klanka ner på allt som har med beroenden att göra!Kul att de gick bra för dej ts!lycka till!
    Jag vet inte vad du svamlar om men vilket ?beroende? skulle det vara?
  • Pappa till duo

Anonym (??) skrev 2008-04-12 01:31:32 följande:

Pappa till duo skrev 2008-04-12 01:23:06 följande:
    Som vanligt ett av dina smarta inlägg
    Ooki, vad fan svamlar ni om?
    Jag svarade på ts fråga, är luddiga försök till personliga påhopp det man får när man svarar på frågor här?
  • Pappa till duo

Anonym (??) skrev 2008-04-12 01:37:10 följande:

Anonym (??) skrev 2008-04-12 01:31:32 följande:[citat]Pappa till duo skrev 2008-04-12 01:23:06 följande:Som vanligt ett av dina smarta inlägg[/citatMest troligt är ju beroende av alkohol, eftersom de är ett AA-möte. Men du verkar gilla att se ner på andra som mår dåligt.
    No shit sherlock.
    Jag upprepar frågan och slänger in en citat då.
    ?han borde nog gå på möten sj om sitt beroende?
    Om man nu bortser från den luddiga formuleringen så insinueras det att jag skulle vara ?beroende? här så frågan är fortfarande, vilket ?beroende? skulle det vara?
  • Pappa till duo

Anonym (??) skrev 2008-04-12 01:45:18 följande:

Pappa till duo skrev 2008-04-12 01:43:03 följande:
    Att klanka ner på beroende, läs inlägg 11.
    Jag måste verkligen läsa genom tråden innan jag postar, verkar som ?mitt nick? skriver inlägg som är helt okända för mig.
    Jag svarade på ts fråga, om svaret inte är till din ?belåtenhet? så kan jag inte hjälpa det men så ser det ut.

Inlägg elva är ett svar på inlägg nio där det insinueras grejer om mig personligen.
  • Pappa till duo
    Svar på #20
    Ja tack. Håll er till ämnen ni har kusnkap om för detta verkar inte vara er starka sida.
    Luddiga försök till personliga påhopp verkar också vara ett stort misslyckande.
  • Pappa till duo
    Svar på #19
    Nej, religiösa/sektliknande organisationer lockar inte.
    Lyssna på sorgliga snyfthistorier där tyngden/skulden läggs på drogen i frågan och inte individen bakom handlingen lockar heller inte specielt.
    ?Lär? dom inte ut självkontroll på era ?möten?? Eller du har inte riktigt kommit till den punkten än?
  • Pappa till duo
    Svar på #23
    Du missar en sak, jag ?dömer? organisationen och grunden den vilar på.
    INTE folket som går dit, fria val och ansvar var det. Om folk går dit och trivs med det so fine, det rör inte mig det minsta.
  • Pappa till duo
    Svar på #30
    Jag har FULL förståelse för folk som väljer ruset framför livet.
    Ibland önskar jag mig själv att bara försvinna och inte dyka upp igen, bara njuta av tillvaron utan att ha några ?ansvarsfulla? baktankar.
    Men so what JAG prioriterar min välfärd (inte behöva fiffla till sig pengar till personliga nöjen därför jobbar jag heltid) framför en ouppnårlig dröm (det eviga ruset).
    jag väljer dock familjen och ansvar framför en berusning. Om man inte gör det så brakar tillvaron samman för eller senare. Det handlar inte ens om självkontroll, det handlar om att kunna tänka lite längre än näsan räcker.
  • Pappa till duo
    Svar på #31
    Jaså? Syns ?missbruk? på blodprov? Finns det mediciner mot det eller kanske en snabb operation?
    Håna inte dom med riktiga sjukdomar vad?
  • Pappa till duo
    Svar på #33
    Ju vist, man kan upptäcka DROGER med en DROGTEST. Jag frågar om den där ?riktiga sjukdomen? syns på blodprov. Och om man kan medicinera/operera den.

Ingen ?sitter fast? i ett "beroende", frågan är bara vad man egentligen vill.
  • Pappa till duo
    Svar på #36
    Gör det verkligen det? Och dom som bara slutar när dom känner för det existerar inte?
    Antabus hindrar dig från att dricka men det tar inte bort ?suget? direkt.
    Allt som egentligen krävs för att lägga om livsstilen en aning är en önskan och självdisciplin.
    Säger inte emot att det finns dom som ?behöver? mer än så men man behöver väl inte göra en höna av en fjäder.
  • Pappa till duo
    Svar på #39
    Nej det gör man inte, varje gång man berusar sig så gör man det just för att man VILL göra det.
    Hade man inte velat så hade man inte gjort det.
  • Pappa till duo
    Svar på #41
    Finns faktiskt fungerande sätt på att behandla ?smärta? på.
    Vilken pundhuvud som helst bör fattar väll att ?droger? är inte den långsiktliga lösningen.
    Om man sedan väljer den vägen ändå så gör man väl det för att man föredrar ?berusningen? framför krångliga långsiktliga lösningar.
  • Pappa till duo
    Svar på #47
    Jag håller mig till att säga att tonen i såna inlägg visar rakt av vem som är blåst och vem som försöker bara upplysa folk lite och spendera lite tid vid datorn.

varför skulle jag vara ?sur? på folk som gör det dom vill?
    Det är folk ?här? som gör allt i sin makt för att sticka näsan där den inte hör hemma, jag personligen tycker att alla har rätt att leva sina liv i fred.
  • Pappa till duo
    Svar på #45
    Om jag ?tycker? att jorden är platt så ska jag ?kräva? att folk ?respekterar? mina åsikter?
    Undrar hur många sekunder det skulle ta folk att börja rätta det jag säger om jag kom med så pass banala påståenden.
Svar på tråden Första AA-mötet- vad kan jag vänta?