Barnboks manus frågor..
Jag undrar om man skriver ett barnboks manus där det ska vara massa bilder ungefär som boken kommer bli med några rader tex/ blad eller om man skriver allt på ett papper rakt upp och ner.
Jag undrar om man skriver ett barnboks manus där det ska vara massa bilder ungefär som boken kommer bli med några rader tex/ blad eller om man skriver allt på ett papper rakt upp och ner.
Jag har gjort både ock med mina manus. Ett har jag gjort med text nertill och bildskiss upptill. Ett annat har jag skrivit hela sagan rätt uppochner utan att lämna plats för bilderna som ska vara.
Nej text och illustrationer görs helt och hållet för sig. Boken redigeras av förlaget. Man skriver och illustrerar alltså inte ett bokmanus så som det sedan ska se ut som färdig bok. Jag vet även att en del illustratörer använder sig av speciellt papper när de ritar bilderna. Jag tror att det finns böcker som förklarar och tipsar om hur man skapar ett manus med text och bilder.
Fast nu var kanske dum...? Du kanske inte hade tänkt att trycka din bok genom förlag???För det var det jag trodde...