• ModerBlå

Fråga om lön inom vården

Hej,

Har en fråga till er som arbetar inom vården.
    Jag är 33 år och ska börja jobba extra inom vården. Jag har ingen som helst erfarenhet, så nån som vet vad lönen kan bli för mig.?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Fråga om lön inom vården
  • Loris

Lär ju ligga på runt 90-100 kr i timmen beroende på kommun.. Jobb inom äldervården är ju inte sådär jättebra betalt tyvärr

• greenlady

tycker i allafall du ska begära 110 kr , det är 18.000/mån vilket är väldigt låg lön, ser att du bor i norland och där ligger lönerna lägre än i storstäderna.
    15.000 tjänar ingen idag som heltidsanställd vårdbiträde om någon gör det så kolla med facket.

• ModerBlå
    Loris skrev 2008-04-03 16:55:07 följande:
    Lär ju ligga på runt 90-100 kr i timmen beroende på kommun.. Jobb inom äldervården är ju inte sådär jättebra betalt tyvärr
    okej 90-100 kr låter ju bra för att jobba extra och inte ha någon utbildning alls. Det jag har som fördel är ju min ålder och att jag jobbat inom serviceyrket hela livet kanske
  • sär skriven

Jag är utbildad och får 107 kronor i timmen, med erfarenhet.

greenlady skrev 2008-04-03 19:03:25 följande:
    tycker i allafall du ska begära 110 kr , det är 18.000/mån vilket är väldigt låg lön, ser att du bor i norland och där ligger lönerna lägre än i storstäderna. 15.000 tjänar ingen idag som heltidsanställd vårdbiträde om någon gör det så kolla med facket.
  • ModerBlå
    Lottentotten skrev 2008-04-03 16:48:37 följande:
    Våra icke utbildade inom äldreomsorgen där jag jobbar ligger på ca 91 kr h
    var bor du?
  • monstermamman

Jag jobbar som timvik inom vården utan utbildning fick som ingångs lön 92kr men fick nu vid löneökningen som gällde alla inom vården upp till 102kr.

• ModerBlå
    sammetrocker skrev 2008-04-03 19:12:14 följande:
    Har jobbat i sex år (har ingen vårdutbildning) och har 17800 på heltid.
    ok, men du har 6-års erfarenhet. humm...vad blir det i timmen....?och var bor du?
  • ModerBlå
    monstermamman skrev 2008-04-03 19:12:57 följande:
    Jag jobbar som timvik inom vården utan utbildning fick som ingångs lön 92kr men fick nu vid löneökningen som gällde alla inom vården upp till 102kr.
    okej det låter rimmligt....men var bor du? jag bor ju på liten ort....skulle vara intressant vad minilönerna ligger.....
  • Lottis Pottis
    ModerBlå skrev 2008-04-03 19:10:50 följande:
    var bor du?
    jag bor i leksand...vet ej dock hur mycke timmisarna blev höjda efter dom senaste på ökningarna vi fått
    Leksing tills ja dör !
Svar på tråden Fråga om lön inom vården