Fråga om lön inom vården
Hej,
Har en fråga till er som arbetar inom vården.
Jag är 33 år och ska börja jobba extra inom vården. Jag har ingen som helst erfarenhet, så nån som vet vad lönen kan bli för mig.?
Tack på förhand!
Hej,
Har en fråga till er som arbetar inom vården.
Jag är 33 år och ska börja jobba extra inom vården. Jag har ingen som helst erfarenhet, så nån som vet vad lönen kan bli för mig.?
Tack på förhand!
Dalarna... Jadu, vet inte riktigt vad det blir i timmen.
minimum lönen inom den privata vården ligger på 15300kr i månaden för ett vårdbiträde och 17000kr för en utdildad undersköterska
På mitt jobb får dom nya, outbildade timvikarirerna typ 93kr timmen i början tror jag..
Outbildade timmisar hos oss har allt mellan 15-19000 så det gäller att kunna förhandla! (jobbar i kommun, sthlm)
Sara K skrev 2008-04-03 19:25:50 följande:
greenlady:
Tyvärr ser det ut så i vissa kommuner. Jag har jobbat som uska i 5 år, och var även vårdbiträde i tre år innan det och jag ligger på 18200:-. och den lönen kon nu tack vare de 1200 kr extra som blev förhandlat from januari, innan dess låg jag på 16700 :-O. Helt kass, och i landsting är det ännu värre. Jobbade på en kirurgavd i 3 år och kom sista halvåret upp i 14 000. Skrattretande!
Detta gäller för varbergs kommun sinte så himla stor stad .
jag skulle tro att du skulle få nånstans mellan 15-16 800 på en heltid med tanke på att du sknar erfarenhet.
Räknade ut min timlön och den blev 120kr/tim. har ej räknat in min ob i detta!
är utbildad usk sen 01 och började arbeta som usk feb 02 har alltså 6 års erfarenhet och fortfarande kass lön (17800kr) kommer från skåne.
Jag är outbildad, 18 år och jobbar extra i hemtjänsten. Jag tjänar 78 kr i timmen exklusive semesterersättning och ob.