• Åttan

2008 del2

Ja man kan ju alltid hoppas att det blir en liten januari bebis..

Nork skrev 2008-05-06 21:48:30 följande:
    jag tycker det luktar + i tråden Säger som jeskan, Önsketänkande även från min sida. Håller tummarna åt er tjejjer!!
  • Åttan

Sitter å njuter av ett glas vin, nyduschad efter en dag på Stadion i stockholm med jobbbet! Vi var på Sponsor OS,Stockholm-Arlanda Airport (så fint som vi heter) är ju med å sponsrar OS med bla andra stora företag så som astra zenika,vattenfall,eriksson,adecco och 2 till som jag inte minns nu.. så då har man startat ett Sponsor OS där anställda i de olika företagen får anmäla sig till diverse grenar å vara med å tävla medans vi andra som vill är med å hejar på.. det var kul faktist.. tror att vi kom på en 5 plats totalt.. inte så bra men vi tog Guld i dragkamp iallafall tack vare våra starka brandmän och brandkvinnor.. Känner att jag fått färg idag, bränner i ansiktet trots att vi satt på skuggsidan!

Imorgon är det dagen D för mig, då är det gyn som gäller innan jag ska till jobbet.. tänkte att jag kikar in när jag landat p jobbet för att uppdatera er hur det gick!

• Åttan

Hallå här är jag..

Det gick bra hos gyn, vi pratade lite om min cykel -hur lång den är och om jag testat med älstickor vilket jag ju har. Sen så undrade hon lite om sambon min, - om han tidigare varit med om en graviditet, hans ålder och om han rökte eller snusade.
    Sen så gjorde hon ett VUL på mig och allt såg JÄTTE bra ut..
    jag hade en tjock å fin slemhinna och äggstockarna såg bra ut, hon kunde inte se några cystor eller dylikt!
    Jag fick med mig 2 st remiser som jag ska "använda" om mensen kommer denna gången. Då ska jag på dag 3-4 in å lämna blodprov på bla sköldkörteln och en del andra hormoner, sen på dag 12-13 ska jag tillbaka på ta ett nytt VUL för att se så att jag har några äggblåsor som är mogna, för att sedan på dag 21 åter ta ett blodprov ( progesteron) som ska påvisa att jag har haft ägglossning. Om alla prov ser bra ut så är det sen dags för sambon att lämna in ett fint litet sperma prov innan man ens funderar på om jag ska göra någon äggledarspolning. Hanne ( min gyn) trodde inte att jag skulle behöva göra det medtanke på att allt såg så bra ut redan nu. Där av att hon vill att sambon ska lämna prov så att jag inte behöver göra spolningen i onödan!

Så det var en lite rapport från mig..

• Åttan

pyro pyret--> Jag hade räknat ut att bim är på torsdag denna veckan( dag 31) men jag är inte riktig säker på när den är om jag ska vara ärlig.. mensen har ju hoppat fram å tillbaka ett tag nu.. förrförra månaden kom den på dag 28 och förra på dag 30... är på dag 29 idag.. ! Den längsta cykeln jag har haft var på 32 dagar.. såå har mensen inte kommit tills på fredag så gör jag nog ett test då skulle jag tro!

• Åttan

Inte fick man se framemot till att bli en tjockis denna gången heller.. fan..

Nu börjar resan mot utredning!

• Åttan

Ja.. jag går till min privata gyn fast vi egentilgen kan söka direkt till Rep.centrum i uppsala. Tror att saker å ting går snabbare via min gyn, nu på måndag ska jag till labb å lämna dem första blodproverna och sen kommer det rulla på med 1 besök hos gyn för ett VUL och sedan in för att lämna nya blodprover i slutet på cykeln.

Nork skrev 2008-05-15 16:41:56 följande:
    nej vad tråkigt. kramar om!Har ni fått tid för utredning?
  • Åttan

pyro pyret--> Vad kul att det såg bra ut.. själv ska jag på vul på måndag för att se hur det ser ut, om det finns några mogna äggblåsor å hur slemhinnan ser ut, sist jag gjorde vul nära ägglossning så hade jag oxå en tunn slemhinna, kanske är det som ställer till det för oss... ! Lycka till i helgen, hoppa på mannen ordentligt..

• Åttan

pyro pyret-> Vad jag tror så har jag ägglossning iallafall.. det tror min gyn oxå så så kanske det inte är imitt fall.. det lär ju ändå visa sig på måndag hoppas jag...

• Åttan

Det gick jätte bra hos gyn. Hon hade fått svar på mina blodprover å alla var utmärkta! Sen gjorde hon ett VUL på mig och kunde se en jätte fin slemhinna på 7 mm, bra medtanke på att det är ältider denna veckan. Hon såg även att jag hade flera äggblåsor men kunde inte avgöra hur många det var..
    Så nu är det bara å vara så aktiv som vi kan å orkar denna veckan.. sen den 5 juni ska jag in å ta ett nytt blodprov för å konstatera att jag har haft ägglossning... sen inväntan på det svaret.. för att sedan ta beslut om sambon ska in på samtal till min gyn för att sedan lämna in ett litet prov...! Jag hoppas att det sistnämnda kan göra innan sommaren, att vi både får tid till att lämna spermaprovet å att sambon är med på noterna, även fast man nu är inne i karusellen med att få hjälp så känner jag mig otålig!

• Åttan

Jag har inte hunnit satt mig in i din situation, hur länge har ni försökt? Ska du boka VUL för att kolla slemhinnan å hur många mogna äggblåsor du har till nästa äl? Om så är fallet så tycker jag att du ska göra det...

Nikithea skrev 2008-05-29 18:09:34 följande:
    Hej hopp!Det händer en del för alla i tråden verkar det som, även om det inte är nåt +.Va kul Viola att ni ska sätta igång på allvar. Och Jeskan, lika så. Här är det fortfarande nada. Hade förmodligen ÄL i helgen som var, men sambon var borta så det var kört denna gång också. Så jag funderar på att ringa kliniken redan nu och boka tid för VUL. får se...Ha det bra!
Svar på tråden 2008 del2