• Åttan

2008 del2

jag en fundering om man kan ha äl 2ggr på en månad!? som jag skrev tidigare så är jag ju lite osäker när jag hade äl, men är rätt så säker på att jag borde ha haft den ons-tors förra veckan för att jag då hade lite älsekret och ilningar/hugg i livmodern, jag tog inget ältest för att gyn sa att jag inte behövde det + att jag kände av den. Men sen igår så började det ila å ha sig igen samt att brösten ömmar så då så tog jag ett älstest igår kväll innan jag gick å la mig å då visade det starkt positivt.. jag har inte nå älsekret som man kan dra ut mellan fingrarna ( som jag hade förra veckan) utan mer som vatten! Jag fattar inte vad kroppen håller på med för man kan väl inte ha äl 2ggr på en månad + att jag aldrig haft äl så sent någon gång som på dag 19-20 å en eventuell graviditet kan väl inte visa sig så tidigt heller... !!??

Pyro pyret--> Men vad tråkigt!! förstår din besvikelse å frustration.. Ett väldigt tråkigt besked och inte blir det bättre av att man får höra att dem inte tror att det kommer att ske något på hela sommaren... *kramar om *

• Åttan

Men jag vill ju inte ha äl NU.. när jag å sambon är sjuk .. hur ska man då orkar baka bebis.. vi som låg i så mycket förra veckan.. *mutter*.. men men.. vi får se.. kanske att man orkar en kort sväng om i sänghalmen.. annars så får jag hoppas att förra veckans aktivitet räcker å blir över.. !

• Åttan

Pyro Pyret--> Idag blidde det ingenting iallafall.. kanske imorgon.. men jag börjar tro mer å mer på att det bara är kroppen som djävlas med mig.. visst att jag känner att det moler i livmodern men ( ursäkta detaljerna) jag är snus torr nu iallafall.. å det brukar man ju inte vara när man har äl.. sen kan man ju undra på ältestet som jag tog i går kväll vad det kan vara för nått..

Har läst om en tjej här på FL som hade fått utslag på ältester å haft temp som påvisat att hon ska ha haft äl, men att när hon samma dag som ältestet visade att hon skulle ha äl var till sig gyn som gjorde ett VUL så sa denne att hon inte hade äl då och troligtvis inte har äl överhuvudtaget själv.. såå testerna kanske kan visa lite fel då och då..

Förlåt om det är mycket ego nu.. men känner mig frusterad över detta.

• Åttan

Pyro pyret--> Ja det stämmer att jag ska lämna prog. prov.. antingen imorgon ( dag 21) eller på måndag ( dag 25), skulle vilja åka in imorgon å göra det men jag får se hur jag mår, jag har ju åkt på en dunderförkylning. Jag hoppas inte att det spelar någon roll om jag lämnar på dag 21 eller 25, min gyn sa att jag antingen kunde lämna tors eller mån så då borde det inte spela någonroll men frågan är om det kan missvisa nått iom att jag är sjuk.. hmm ..

Måste ändå vara skönt att bli uppkollad så pass bra som du blir även fast jag kan tänka mig att det är jobbigt att fara å flänga till gyn stup i etten. Hur länge har du varit inne i karusellen? Tack för dina svar, du verkar så kunnig å påläst men det kanske man blir när man har den här typen av probem som vi har.. !

Lycka till du med..

• Åttan

Grattis.. vad roligt..

Nikithea skrev 2008-06-08 22:31:51 följande:
    Hej.Nu har det hänt. 29:e försöket. Helt galet. Fattar ingenting.Jag fick ett plus...!Så glad, men så orolig att nåt ska gå fel. Jag tror inte att jag fattat nåt än. Jag är gravid. Hur galet är inte det!?Nu hoppas jag att det smittar av sig till er...Många kramar!
  • Åttan

Vet ni vad.. jag ska testa mig idag...

• Åttan

Utslag på ältestet å svagt svagt svagt plus tyckte jag mig kunna se.. men det var knappt så att man kan se det.. har inte visat för sambon för han kommer garanterat säga att det inte är nått.. å skulle det inte vara nått så vill jag ändå få ha det i tanken ett tag att det kanske är nått fast det är så svagt svagt svagt...

• Åttan

Tack.. ja jag hoppas oxå så in i norden.. men det känns som om mensen ska komma för stunden!

8Viola2 skrev 2008-06-11 19:27:47 följande:
    Åhhh...vad spännande!Hoppas hoppas för din skull jeskan!
  • Åttan

Ja vi får hoppas att det bara är livmodern som växer å att den röda häxan inte kommer...!

• Åttan

82viola--> Jag var in å kikade på dina bilder på testen.. jag tycker inte att det ser ut som om det är positivt.. bilden var iofs lite suddig så det kanske syns tydligare i verkligheten.

bilden som du har på testen sen i januari, det andra testet uppifrån så såg mitt äl test ut igår när jag testade.

• Åttan

Här är jag.. har nyss kommit hem från svärföräldrarna... MEN det verkar som om det inte blir nått denna månaden heller.. testade med morgonurin men det kom bara upp en svag svag skugga som man knappt kunde ana... så jag antar att det bara är att sätta sig ner å vänta på mensen för femtielfte gången... Varför kan vi aldrig få lyckas för?? *gråter*

• Åttan

Det här med snapsen till sillen på midsommarafton tror jag inte att du behöver oroa dig för.. Viola.. dem säger ju att man ska leva som vanligt= ogravid tills motsatsen har bevisat... Det ska ju inte vara någon fara att inta alkohol innan man är medveten om graviditeten eftersom att det är så tidigt... mamman å barnet delar ju inte samma blod till att börja med!

• Åttan

Åt helvete med allt... Hur länge ska man orka innan man bryter ihop... !!
    Har iallafall fått berkräftat nu att älen var senare än vanligt.. hade troligtvis äl på dag 18... vi var båda sjuka då så vi orkade inte ligga i eftersom att vi lekt kaniner veckan innnan när vi trodde att älen verkligen var... har aldrg haft så sen äl tidigare vad jag är medveten om iallafall.. varför nu lixom.. !!! Hur fan ska man veta när älen inträffar nu då?? Många tankar som far i huvudet.. ska jag börja tempa igen? Ältester?? ...

Svar på tråden 2008 del2