Inlägg från: zandrisen |Visa alla inlägg
  • zandrisen

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

God afton damerna...!
    Har jobbat tredje dagen idag, och knappt haft tid att tänka en vettig tanke som inte varit jobbrelaterad... Börjar 7 på morgonen så att jag kan sluta till 16, då hinner jag få knappt två timmar med ungarna innan dom somnar. Mindre kul Ungarna klarar sig hur bra som helst utan mig och njuter av att ha pappa hemma, men det är veärre med mig som nästan dör av barn-abstinens mellan varven, haha...

Har inte en chans att läsa igen det jag missat, men lämnar ett gäng kramar så kan de som vill ta för sig! 

• zandrisen

Hej alla härliga
    Nu har jag jobbat första veckan, och det känns faktiskt ganska ok! Klart att jag saknar ungarna så att jag nästan avlider imellanåt, men tack och lov har jag ett ganska hektiskt jobb och superhärliga arbetskamrater som kan få mig på andra tankar! Idag har jag verkligen njutit av att bara vara med dom, har lekt och läst och lagat mat ihop... Mina små gullungar, mammahjärtat nästan exploderar av stolthet över att dom är så FINA

Vad ska alla göra idag då? Nu sitter jag och dottern och väntar på att lillebror ska vakna, då blir det nog en promenad till lekparken i fina vårvädret. Maken är i full gång i köket, hoppas att det blir klart snaaaart!

• zandrisen

Jag har inga som helst andra projekt för mig idag än att mysa med barnen Blir ju ändring på det när nedervåningen är klar (har en massa möbler som väntar på vitfärg b la), men det känns faktiskt helt ok att BARA vara medd barnen och inget annat just nu!

• zandrisen

God förmiddag!

Tack för alla hejjarop, maken är piggelin redan och i full gånmg med att baxa in vitvarorna i köket! Weeeeiiii!!! Svärfar är också här och grejar och snart kommer mer folk för att hjälpa till. Hoppas på stora förbättringar idag, så att jag kan plåta och visa imorgon

Umbro, kör på vitt som tårtis säger, ger en fin enhet

Shyme, hej hej! Läser ju din blogg regelbundet, så det är skoj att "se" dig!!!

Tjenixen, haha, det där med att samla pennor eller godis är nåt jag och mekan ckså brukar roa oss med då vi hamnar på trista mässor Är inte avundsjuk på IKEA-bbesöket dock, är helt allergisk ni efter alla hundra ggr som vi varit tvugna att åka dit senaste tiden. Ja, man kunde tydligen tröttna

Musli, underbart söt liten donna! Har en i prinsessåldern här hemma med, fast en blond variant

• zandrisen
    umbro skrev 2008-04-06 12:39:10 följande:
    Zandrisen och tårtsmulan: Tusen tack för svaren, det blir vitt! Tänka att man har så svårt att bestämma sig. Fast det lutade hela tiden på vitt, men ändå så var jag lite osäker, men inte nu tack vare er tjejer. Tack för svaren. I går var jag på en loppis och fyndade en brun blom låda i trä. Hojtar till sen när jag lagt in bild. Den var så fin, man kan ju ha tidningar eller så i den. Önskar er alla en fortsatt trevlig dag. I dag har grabbarna mina bandyträning. ser så sött ut när de små springer omkring. Förr oss så blir det två bandyträningar efter varandra först är det 4 åringens träning sen vår 6 årings träning. Må så gott
    Ska bli kul att se sen
    Själv ska jag med till dotterns dansträning, 20 småtjejer som skuttar runt i rosa tyll
  • zandrisen
    Hjorthan skrev 2008-04-07 10:06:18 följande:
    Gullevänner! Vad skulle jag göra utan er alla! Sitter här och blir alldeles tårögd över era snälla omtänksamma ord! Jag har fått en extratid hos sjukgymnasten i morgon, så det blir till att agera nåldyna i morgon. Och så får jag börja med Ibumetin återigen.Tack än en gång tjejer, ni är underbara! Massa kramar!
    Hoppas sjukgymnasten kan utföra mirakel på din nacke idag

Gullfina, ta hand om dig du med och krya på dig!

Hemma är det nu helt tapetserat i kök och vardagsrumsdelen! Går sakta framåt, men åååååhh så fint det blir! Uppdaterar kontinuerligt med bilder i bloggen för den nyfikne
  • zandrisen
    Hjorthan skrev 2008-04-08 07:47:04 följande:
    Tack Zandrisen! Jag var inne på din blogg, nu är jag missklädsamt grön i ansiktet!  GU vad fint det blir!
    Tack snälla du! Men jag blev minst lika grön när jag såg din fina hall, det där med förvaring i hallen är ju inte heeelt fel... Superfint var det iaf, för att inte tala om sovrummet..! Grön var det ja...
    nublu skrev 2008-04-08 07:56:09 följande:
    Hjorthan: Säger som de andra; Ta det lugnt. Och jag klär inte heller i grönt så jag ska nog hoppa över Zandrisens blogg. Själv höll jag på att svimma av vätskebrist när jag tittade på keramik igår. Så härligt fint och somrigt att jag bara drabbades av ha-begär! Randigt, prickigt, blommigt...
    Alla klär väl i grönt? Dessutom behöver jag ju få lite handfast tips från en expert på dekorationssidan sen, och då är det ju bra om du vet hur det ser ut så att du kan börja bunkra, haha..
  • zandrisen

Godmorning girls!
    Idag snöar det här Skrikandes Är så trött på skitväder nu, jag vill ha kjol eller klänning och gå ut i solen på rasterna och njuta av solen! Nu får det vara bra med vinterslask!!! *bestämmer* Jaf cyklar till och från jobbet nu också, inte kul när det snöar/regnar hela tiden

tack för alla fina kommentarer om vårt nya kök, är så kul att få höra att det är fint! Idag ska maken lägga golv i vardagsrumsdelen (har inte gått förut då vi haft den ytan att grundmåla pärlsponten, men nu är all spont på plats ) så att vi kan ställa dit våra soffor och sätta upp tvn på väggen och montera soffbord osv osv! Känns såååå KUL! Alla möbler har stått inknökade i vårt lilla gästrum, och vi ska ha gäster till helgen så vi behöver verkligen ytan... Sen ska vi såklart tapetsera och lägga golv i gästrummet med, men det är lite längre ner på priolistan just nu, FÖRST Köket, ååå vad jag längtar!

Libro, håller tummarna för att du ska få hjälp med ditt Onda. Svärmor hade gallsten nyss och var också jättedålig, blev akut operation till slut. Men nu är hon helt bra!

Nublu, det där lät tokgott! Bara vi får en ugn ska det bli tacopaj hos oss med

Tårtis, har ni fått ordning så att man kan få se lite bilder på nya lyan? Nyfiken ju!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.