• Gullfina

    Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

    I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

    Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

    Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

    ****************************

    OBS!!

    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

    Kram Stina

    Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

    Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

    Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • Mettan69

    Oj var det dax för en ny tråd igen. Snacka om att tiden går fort. Jättesöt bild i presentationen Gullfina.

    Nu är här ljuvligt ute. Lite soldis men solen värmer underbart gott.  Då leker livet igen. Skrattande

  • musli

    Åh... Jag har precis varit ute vid köksväggen (söder-läge) och det har töat så mycket på ett par dagar bara att jag har kunnat röja undan nästan allt hö som jag la över rabatten i höstas som skydd och första snödroppen har slagit ut!!! Massor med andra knoppar har också kommit upp! Undrar vad det är som kommer, minns inte men några är tulpaner iaf och sen var det något mer... Spännande!!!

  • Mettan69
    musli skrev 2008-04-03 13:44:57 följande:
    Åh... Jag har precis varit ute vid köksväggen (söder-läge) och det har töat så mycket på ett par dagar bara att jag har kunnat röja undan nästan allt hö som jag la över rabatten i höstas som skydd och första snödroppen har slagit ut!!! Massor med andra knoppar har också kommit upp! Undrar vad det är som kommer, minns inte men några är tulpaner iaf och sen var det något mer... Spännande!!!
    Vilken skillnad det är. Hemma hos mig så har snödropparna blommat över för ca 2 veckor sedan. Nu blommar skillan för fullt. Gräsmattan är knallblå på vissa ställen.
  • musli
    Eddan skrev 2008-04-03 14:28:06 följande:
    och här i fjällvärlden är det meterdjup snö www.funasdalen.nu/meny.php
    Jo, så har ju vi det också utom utmed söder-väggar! Men nu töar det på ganska bra ändå, kanske kanske vägen kommer fram i nästa vecka...
  • Tårtsmulan77
    Eddan skrev 2008-04-03 14:28:06 följande:
    och här i fjällvärlden är det meterdjup snö www.funasdalen.nu/meny.php
    Fy dig för att visa sådana bilder SkrikandesFlörtSkrattande

    Grrrr!!!
    Gissa om jag är arg...Skrikandes
    Vi var till IKEA för ca 4 veckor sedan och köpte 2 st vita Billy bokhylla som vi ska ha i vårt datarum.
    Efter ca 1 vecka så kom leveransen med våra hyllor.
    Den första hyllan var det inga problem med men när vi skulle sätta ihop den andra hyllan så sprack ena gaveln vid alla ställen där det satt plugg...jag blev ilsk som ett bi Skrikandes
    Jag ringde till IKEA och de skulle skicka en ny gavel eftersom det antagligen var något fel på gaveln vi fick eftersom den sprack vid alla plugghål...dåligt trä...
    Idag kom den nya gaveln, själalycklig satte jag ihop bokhyllan och vad tror ni att jag upptäckte när jag reste upp hyllan...den andra gamla gaveln hade också spruckit vid alla plugghål...har jag otur eller otur Skrikandes
    Det var bara och ringa igen, fick prata med en trevlig tjej som bad mig maila över kort på den trasiga hyllan för att hon ska kunna bedömma hur mycket jag ska få i ersättning. Jag tänker inte montera ner hyllan för att sedan få behöva vänta ytterligare veckor på en ny gavel. Tur i oturen så kommer denna trasiga gavel inte synas då den andra bokhyllan står på den sidan.
    Ibland blir jag så trött på all otur man har...
  • Eddan

    Tårtsmulan: he he, förstod väl att jag skulle få en kommentar från ditt håll också ! Jag är så less på all snö överallt så nu när det regnar lite så önskar jag bara att det ska fortsätta och öka till ett rejält skyfall! Enough is enough - jag bor verkligen på fel ställe här i världen. Du får flytta hit istället för mig Flört!
    musli: vi köpte nya cyklar till våra flickor när vi var i Ösd förra veckan så de är ute och hackar snö och is nu utanför huset för att få fram asfalt så de får cykla! Skrattande

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.