Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
Gullfina kan man lita på!
Gullfina kan man lita på!
och här i fjällvärlden är det meterdjup snö
http://www.funasdalen.nu/meny.php?kat=20
Tårtsmulan: he he, förstod väl att jag skulle få en kommentar från ditt håll också
! Jag är så less på all snö överallt så nu när det regnar lite så önskar jag bara att det ska fortsätta och öka till ett rejält skyfall! Enough is enough - jag bor verkligen på fel ställe här i världen. Du får flytta hit istället för mig
!
musli: vi köpte nya cyklar till våra flickor när vi var i Ösd förra veckan så de är ute och hackar snö och is nu utanför huset för att få fram asfalt så de får cykla! 
Vill bara hoppa in här lite snabbt och lämna ett litet uttalande så här på fredag morgon:
♥ NUBLU RULES ♥ 
Hoppas att ni alla får en fin helg! 
Detta måste väl vara dagens värsta I-landsproblem. Hur 17 fick de sig rena förr i tiden. Var det tvagning till jul som gällde heller?!
- fast jag kan ju å andra sidan ta med min till syrran så kan vi köra ikapp - hon har ju varmvatten!
musli: *burr* - hoppas du har fått bort den hemska synen från dina hornhinnor nu. Jag tänkte ta en tur hem till min mamma och låna duschen (tur att det är lugnt på jobbet -peppar, peppar - så inte så många behöver se mitt stripiga hår). Alla "mina" poliser är ute till fjälls och slipper se min uppenbarelse. Btw: jag har, eller egentligen min syster har, tydligen plockat ihop lite kläder i en påse, typ fleecekläder och liknande sade hon. Ska du in till Ösd något mera framöver? Jag ska till polishuset på kurs den 9/4 och tänkte att jag kanske kunde ta med en påse dit och lämna den i receptionen där så kunde du hämta den vid tillfälle?! Vad tror du om det?
Sorry att det här inlägget blev OT 
nublu: bra idé. Några av grannarna har badtunnor i trädgården. Kanske ska smyga dit när det har blivit mörkt och göra en brasa och ta ett månskensdopp! Jag kan ju använda den fina borsten jag fick av dig att skrubba ryggen med 

13 år emellan: åh, vad kul, jag har kastat alla mina gamla tidningar. Jag tycker det är så härligt att det faktiskt finns tidningar numera som anammar vår inredningsstil. Jag har alltid gillat den lantliga stilen och förut var man minsann inte bortskämd med inredningstidningar som tog upp denna inredning. Jag fick prenumerera på utländska tidningar, typ Country Accents och Country Living och det blev inte riktigt samma sak. Amerikanerna inreder oftast i mycket skarpare färger även om de (kanske mkt tack vare Rachel Aswell) börjat lätta upp färgsättningen numera. Engelsmännen har väl kört sitt race i alla år men jag gillar mkt av deras lantliga inredning - fast jag tänder väl inte speciellt mkt på alla jakttroféer som sitter på väggarna
, nej då är den viktorianska stilen mer tilltalande.
13 år emellan: ja, heller hur, nu har alla fullt sjå att måla sina avlutade furumöbler igen!
Det är verkligen kul att vi har fått en revival vi "lantlollor". Jag sade till maken för ett tag sedan: jag trodde aldrig att jag skulle bli inne. Jag som alltid gillat vitt och blått i inredningen var verkligen helt rätt i tiden då ifjol sommar då alla tidningar skrek ut att nu var det de färgerna som gällde och inget annat
. Får väl se om man hinner bli lika inne fler gånger under sin livsstil!
Kikar in i förbifarten - fattar inte vart tiden tar vägen *wroooooom* så har det gått en vecka igen. 
Vill bara hälsa till er som har och och är krassliga att ni ska krya på er! Hoppas hälsan kommer tillbaka med vårvärmen (önska kan man ju alltid men tyvärr är det väl inte så lätt i verkligheten).
Mettan69: tänkte direkt på blomsteramplar när jag såg att du hade fått ett gammalt ok.