Inlägg från: 13 år emellan |Visa alla inlägg
  • 13 år emellan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Ha ha, jag hittade precis ett gammalt nr från Lantliv...nr 2 2002
    Det har ändå hänt en del sen dess...

• 13 år emellan

13 år emellan skrev 2008-04-04 14:09:30 följande:

Ha ha, jag hittade precis ett gammalt nr från Lantliv...nr 2 2002Det har ändå hänt en del sen dess...
    Fel tråd
  • 13 år emellan

La Lola:

En griffeltavla kanske? Playwood-skiva bakom bara...

Eddan:

Jo, jag minns när allt som skulle föreställa lantligt var avlutade furumöbler

• 13 år emellan
    Eddan skrev 2008-04-05 10:45:19 följande:
    13 år emellan: ja, heller hur, nu har alla fullt sjå att måla sina avlutade furumöbler igen! Det är verkligen kul att vi har fått en revival vi "lantlollor". Jag sade till maken för ett tag sedan: jag trodde aldrig att jag skulle bli inne. Jag som alltid gillat vitt och blått i inredningen var verkligen helt rätt i tiden då ifjol sommar då alla tidningar skrek ut att nu var det de färgerna som gällde och inget annat . Får väl se om man hinner bli lika inne fler gånger under sin livsstil!
  • 13 år emellan
    Puh76 skrev 2008-04-19 08:30:39 följande:
    Tårtsmulan: Jag vill också ha ett sommartorp!!!!!Jo det ska bli härligt att få iordning efter vintern..det piggar upp lite. Sen är det ju härligt att hålla på med blommor när det är så fint väder!!!Det tar lite tid att komma iordning när man flyttat. Vi har bott här i 1½ år nu och är fortfarande inte färdiga...
    Det känner jag igen...jag blir ALDRIG färdig !
  • 13 år emellan
    therre skrev 2008-04-24 06:06:57 följande:
    Vet ni var jag kan hitta en liten solstol till barn? Just nu har dottern en sån där ful blå plastgrej från Barnens Hus. Vill ha något mer Shabby chic! Spelar ingen roll om den är i plast eller trä. Gärna vit eller grön. Hrm, det var inte lite krav va
    Jula har jättefina såg jag av ngn som länkade i vita tråden...även för barn...(OCH de var rätt billiga till och med )
  • 13 år emellan

Chai Latte skrev 2008-05-13 10:55:29 följande:

hello allihop Här skiner solen, men det verkar tyvärr inte vara lika varmt som det ha varit de senaste dagarna... igår frös jag jätte mycket... man blir ju van vid det underbart varma vädret! Hoppas det blir varmt igen *ler* mina blommor vill ha det varmt tackar! ja, det e verkligen svårt o hitta rätt färg... ljuset i rummet spelar nog stor bedelse också... i mitt v-rum så ser äggskalsvitt riktigt rent ut... undrar om det kan påverka att det e förmiddagssol där?man kanske ska ta med sig färg prover o kolla hur det blir i det rum man ska ha det i? vart kan man köpa koskinn föresten?
    Hej!

Vi köpte vårat på Ilva för ca 1000 kr...

...men jag gillar våra trasmattor mer ...
  • 13 år emellan
    kornelia skrev 2008-05-13 15:23:21 följande:
    Fråga från en som ofta läser tråden men sällan orkar skriva egna inlägg.Ofta ser man i inredningstidiningar superfina lampor i "gammalt silvet" o svart o ibland vita skomakarlampor (mindre) osv... Vill ha fler fina lampor men hittar ingen återföräsljare. TIPS?!
    Eller om du bor i Malmö finns det en häftig butik som heter Marakesch (osäker på stavningen) med marockanska inredningsprylar...Roliga, lite udda och passar bra in i f ö vita eller shabby-romantiska hem
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.