Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

La Lola skrev 2008-04-04 14:18:22 följande:
    Här jag har ju sett att kreativiteten är stor så nu ska vi se om ni kan hjälpa mig. Denna "pryl" är ramen till en av våra gamla hallampor. Det är ju synd att slänga den för man kan ju tillverka nåt kul av den. Frågan är bara vad? Förslag någon?Nån form av tittskåp är väl kanske det förslag jag har.....Den är ca 80 cm hög och 25 cm bred typ...
    Kanske kan bli en hylla?
  • MiaMariah
    La Lola skrev 2008-04-04 18:18:50 följande:
    En hylla med vad?
    Tja, beror ju på var du sätter den Skrattande Men vänd på den så du har den längsta kanten att ställa saker på. Måla den om du inte gillar färgen och i köket kan du ställa t.ex. en kaffekvarn och lite retroprylar på. I tvättstugan tvättmedelsburkar och sköljmedel på, lite retro där också kanske.. Som några exempel!
  • MiaMariah
    La Lola skrev 2008-04-04 18:51:45 följande:
    I köket får den fasiken inte plats! Där är väggarna fulla med gamla prylar redan. Tvättstugan....hm.....ja, kanske det.
    Skrattande
    Ja, nån annanstans kanske då.
  • MiaMariah
    libero skrev 2008-04-24 09:42:05 följande:
    Någon av er som har sprungit på nyckelpigehuset här? satt igår och var på vippen att beställa det men nu kommer jag ju givetvis inte ihåg från vilken nätbutik det var?Tala om att vara snurrig
    Vet inte om du fått svar med det är Fridas gård som har dem. Har ett själv, se i galleriet!
  • MiaMariah
    Tårtsmulan77 skrev 2008-04-25 11:21:04 följande:
    Kajsa M: Hålla på och smitta ner mig så där...vad är det för sätt Har fått reda på att min pappa kommer hem idag.Det visade sig senare att hjärtinfarkten, han fick, var ganska kraftig men nu ska han vara på bättringsväg.Han måste självklart ta det väldigt lugnt den närmaste tiden.Han har fortfarande problem ibland med att andas, läkarna misstänker att han kan ha asma, han kommer att få hjälp med det.Skönt och äntligen få hem honom.
    Har missat vad som hänt din pappa tror jag men skönt att han är på bättringsvägen!
  • MiaMariah
    zandrisen skrev 2008-04-25 18:51:45 följande:
    Hej vännerna!Idag har det vart jättfint väder, och jag har varit i lekparken med barnen efter att jag slutade tidigt på jobbet. Borde vara på bra humör, men det är jag inte. En nära liten tjejsläkting mår piss och skär sig ibland, idag slutade det på akuten med en överdos tabletter. Så svårt att stå brevid och inget kunna göra, vi kämpar alla för att få henne trygg, men det går liksom inte Har erbjudit henne att komma och bo hos oss över sommaren ifall det är nåt som skulle få henne att må bättre, men vet inte hur det blir med allt. Maken är helt förstörd av det hela och tar på sig skuld som han egentligen inte har.Skit är det bara.Och jag som ju jobbar med ungomar med olika neuropsykiatriska störningar och andra diagnoser, är helt handfallen i situationen. Försöker stötta hennes mamma (som är ensamstående) så gott det går samt tala med flickan i den utsträckning det går, men det finns inte så mycket man kan göra med 25 mils mellanrum. Uuuuusch, ibland når liksom inte solens strålar in i själen!!!Sorry om jag drar ner stämningen, lovar att vara på bättre humör nästa gång!Stor kram till Tårtis också: kraaaaaaaaaaaam!
    Men usch vad hemskt! Hur gammal är hon?
    Tårtsmulan77 skrev 2008-04-25 19:20:43 följande:
    Och en STOOOOR kram till dig...det behöver du verkligen efter det som har hänt dig och din familj.Jag förstår att det måste kännas maktlös och inte kunna göra mer än vad du faktiskt redan har gjort. Du har gjort allt vad du kan, mer kan du inte göra.Nu får vi hoppas att den lilla tjejen får all den hjälp hon behöver och kommer på fötter igen.Jag tänker på dig och självklart får du prata av dig när du vill.
    Ja, skönt att han är hemma, hoppas att han vilar ordentligt nu.
    Tårtsmulan77 skrev 2008-04-25 19:23:22 följande:
    Denna gardinkappa har jag beställt idag...www.jotex.se/misc/ProductZoom.aspx den kommer inte förrän runt 10 juni...
    Jag brukar inte gillar gardinkappor men den tillhör undantaget, riktigt snygg!
    Kaktus76 skrev 2008-04-25 20:12:03 följande:
    Vad bra! Vet hur det känns,min pappa höll på att gå bort för mig i januari ifjol. Hans kroppspulsåder sprack........ dom trodde inte att han skulle klara sig,men han kämpade på och finns ännu kvar hos oss  Minns det hemska beskedet jag fick mitt i natten,som om det var igår...huvva!!!Men att få komma hem till sitt eget,det gör nog susen för din pappa! Allt kommer att gå bra ska du se.
    Fy vad hemskt, vilken tur att det gick bra!
  • MiaMariah
    Tårtsmulan77 skrev 2008-04-25 21:56:35 följande:
    MiaMariah: Ja jag hoppas den är lika fin i verkligheten som den är på bild, har blivit väldigt missnöjd många gånger när jag skickat efter.Jag tycker det är snyggt med både enbart längder men även längder kompletterade med en kappa. Jag tycker inte att våra lägenhetsfönster är tillräckligt snygga för att bara kunna ha längder till. Vardagsrumsfönstret är det enda fönster som är snyggt med enbart längder så det är det enda rummet med bara längder.
    Det är den säkert!
    Tårtsmulan77 skrev 2008-04-25 22:02:15 följande:
    Tre portar ifrån mig  
    Skönt att ha honom så nära!
  • MiaMariah
    zandrisen skrev 2008-04-27 21:57:30 följande:
    Hej alla!Jisses vad vi kämpat under helgen, men nu har vi faktiskt kommit så långt att vi "flyttat in" i köket! Bilder från idag:Massor kvar att göra, men nu känns det som det värsta är gjort! Tack alla ni underbara som skrev fina rader om situationen med vår lilla tjejsläkting. Hon är 17 år, och allt är verkligen superjobbigt för alla inblandade. Till råga på allt tog mammans egen mamma livet av sig, så hon är såklart helt förstörd av det hela. Tack till Hedda för speciellt omtänksamma ord, men så vet du ju vad du talar om med tanke på din mans bror. Just nu är läget någorlunda under kontroll, flickan är hemma från sjukhuset och mår synbart bättre. Kan dock inte låta bli att undra varför det ska vara på det här viset, sååååå mycket unga människor som mår verkligen jättedåligt!Blandad kompott här hemma med andra ord Ser annars ut som ni verkat ha en fin helg, Musli får fiiint nytt golv (är det laminat? Var har ni köpt det?) och ni andra spraymålar och shoppar som tokar Kraaaamar till alla!
    Ååå så snyggt det blir!
  • MiaMariah
    Kaktus76 skrev 2008-05-06 21:27:13 följande:
    Ok. Så det är bara att måla på då på en gång med den vita färg som man ska ha? Det håller och så?
    Ja, jag har alltid bara använt en och samma färg, funkar fint!
  • MiaMariah

Ser ni att jag matchat kruka med spegel? (Plupparna) Skrattande

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/miamariah/gallery/phpdmjlkl.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

• MiaMariah
    Mettan69 skrev 2008-05-07 15:20:01 följande:
    Vad gulligt det var. Fin färg på blomman.
    tack!
  • MiaMariah
    Puh76 skrev 2008-05-07 15:31:37 följande:
    MiaMariah: Va fint!
    Tack!
  • MiaMariah
    Gullfina skrev 2008-05-07 15:54:38 följande:
    Så fint.
    tack!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.